رئیس اداره گاز لاهیجان با بیان اینکه امیدوار هستیم که امروز تا فردا بتوانیم گاز مراکز دولتی ،ادارات،CNGها و مراکز صنعتی را وصل کنیم گفت:شب گذشته جریان گاز در 1350 کیلومتر شبکه گازدار لاهیجان پایدار ماند و گاز هیچ مشترکی قطع نشد.

رضاحیدری نژاد  در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در لاهیجان اظهار داشت: 28 فرودین طغیان رودخانه سپیدرود موجب شد خط انتقال سراسری گاز 30 اینچ در محدوده تازه آباد آسیب ببیند و موجب قطع ارتباط گاز بین منبع تغذیه، توزیع و مصرف کننده شود.
وی افزود:پیش از این گاز گیلان از خطوط عسلویه تامین و به سمت مازندران تزریق می شد و این اتفاق باعث شد که از مازندران کمک بگیریم.

رئیس اداره گاز لاهیجان با بیان اینکه از 28  فروردین تا دیروز با توجه به پایین آمدن دما و بارش باران و به متعاقب آن بارش باران مصرف گاز افزایش یافت و 24 ساعت همکاران ما بیدار بودند و پایش ایستگاه های تقلیل فشار صورت گرفت خاطرنشان کرد:اما دیروز صبح یک اتفاق در توزیع خط انتقال سراسری در استان گلستان و دامغان پیش آمد که موجب شد فشار کاهش پیدا کند و افزایش سرمای هوا و افزایش مصرف مزید بر علت شد که از دیروز صبح دچار کاهش شدید فشار گاز بشویم.

حیدری نژاد با تصریح بر اینکه از صبح دیروز تمهیداتی دیده شد و از دو روز گذشته گاز CNG های شرق گیلان قطع شده بود افزود:پس از آن به ترتیب شروع به قطع ادارات دولتی ،مساجد ، صنایع عمده و کارخانجات کردیم و از گلخانه ها و مرغداری ها را خواستیم که از سوخت دوم استفاده کنند.

وی بیان داشت:تمام این تمهیداتی که اندیشیده شد برای این بود که جریان گاز خانگی را پایدار نگه داریم
شب گذشته اوج عملیات پایش و نگهداری گاز در شبکه ها بود که با 40 نفر از همکاران ما در شهرستان لاهیجان پای کار بودیم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ،18 ایستگاه تقلیل فشار در سطح شهرستان  داریم که با تمهیداتی که قبلا اندیشیده شده بود ( شامل تعمیرات و اورهال)  هیچ حادثه و اتفاقی در ایستگاه ها رخ نداد تصریح کرد:اما دیشب خط انتقال سراسری به جای 1000psi فشار ،فشار 100psi را تجربه کرد که در سال های گذشته بی سابقه بوده است .
حیدری نژاد خاطرنشان کرد:پس از آن ایستگاه ها را از مدار خارج کردیم و با تمهیداتی که اندیشیده شده جریان گاز در  1350 کیلومتر شبکه گازدار لاهیجان پایدار ماند و گاز هیچ مشترکی قطع نشد.

رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه امروزم هم با توجه به مساعد شدن هوا و پایین آمدن میزان مصرف علی رغم پارگی لوله در سفید رود؛ امیدوارم هستیم با کاهش مصرف برای مصرف کنندگان خانگی مشکلی پیش نیاید.

وی افزود :امیدوار هستیم که امروز تا فردا بتوانیم با توجه به تصمیم گیری استان و ظرفیت شبکه ها ،گاز مراکز دولتی ،ادارات،CNGها و مراکز صنعتی را وصل کنیم.
حیدری نژاد با تاکید بر اینکه شرکت ملی خطوط انتقال گاز ایران هم تمهیداتی انجام داده که امیدواریم در طول یک هفته تا 10 روز آینده این پارگی خط که در سفید رود در محدوده تازه آباد کاملا تعمیر شود گفت:با برطرف این شکستگی هیچ گونه مشکلی از لحاظ تامین گاز در شهرستان های شرق گیلان نخواهیم داشت.

رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان گفت:دیشب اطلاعیه هایی را صادر کرد مبنی بر همکاری مشترکین با ما و در میزان مصرف گاز تا ساعت ۱ شب صد درصد صرفه جویی کنند و خوشبختانه این همدلی و فرهنگ بالای مصرف کنندگان شهرستان لاهیجان به ما کمک کرد تا بتوانیم جریان گاز را پایدار نگه داریم.

وی افزود:در صورت عدم همکاری مصرف کنندگان خانگی قطعا با قطع گاز خانگی در شهرستان لاهیجان مواجه می‌شدیم و این تعامل و همکاری مردم فهمیم شهرستان لاهیجان به ما کمک کرد که جریان گاز را پایدار نگه داریم.