مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: بر اثر بارش برف و یخبندان هفته گذشته 8 هزار و 165 فقره از کنتورها و اتصالات آب شرب مشترکان روستایی دچار یخ زدگی و ترکیدگی شد.

به گزارش ندای گیلان محبعلی رنج ور در گفت وگو یی، با بیان اینکه بارش برف اخیر به بیش از 8 هزار فقره کنتور آب شرب روستایی گیلان خسارت وارد کرد، گفت: بر اثر بارش برف و یخبندان هفته گذشته 8 هزار و 165 فقره از کنتورها و اتصالات آب شرب مشترکان روستایی دچار یخ زدگی و ترکیدگی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان بیشترین تعداد یخ زدگی کنتورها را مربوط به شهرستان های رشت، رودسر و سیاهکل دانست و اظهار کرد: محافظت از کنتورها و اتصالات آب شرب بر عهده مشترکان محترم است اما علی رغم اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص پوشاندن کنتورها، شاهد یخ زدگی و ترکیدگی های زیادی هستیم.

وی همچنین از خسارت برف به تاسیسات آبرسانی 200 روستای گیلان خبر داد و عنوان کرد: 98 مجتمع آبرسانی در اثر بارش برف سنگین هفته گذشته خسارت دید.

این مقام مسئول با بیان اینکه 24 میلیارد ریال به این مجتمع های آبرسانی خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان خسارت، مربوط به تخریب خطوط انتقال و توزیع و ایستگاه های پمپاژ است.

رنج ور متذکر شد: در زمان کنونی بیش از 277 هزار و 500 مشترک روستایی در استان گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.