کمانگر بیان کرد: در روز سه‌شنبه بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و در ارتفاعات بالاتر از 2000 متر بارش برف قابل پیش‌بینی هست.

به گزارش ندای گیلان،بهمن کمانگر با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده‌هوای ناپایدار سرد و بارش زا از بعدازظهر روز دوشنبه به منطقه است.

وی افزود: شرایط برای ابرناکی، بارندگی، وزش باد خیلی شدید، در ارتفاعات بالاتر از 2000 متر بارش برف، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: طی روز دوشنبه وزش باد، بارندگی (گاهی شدید و خیلی شدید)، احتمال رعدوبرق و تگرگ در بعضی از مناطق استان دور از دسترس نیست.

کمانگر بیان کرد: در روز سه‌شنبه بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و در ارتفاعات بالاتر از 2000 متر بارش برف قابل پیش‌بینی هست.

کمانگر بابیان اینکه سرعت وزش باد فراوان است گفت: بیشینه سرعت وزش باد 60 تا 100 کیلومتر بر ساعت است و کاهش دما هم از 8 تا 15 درجه سلسیوس خواهد بود.

وی با اشاره به زمان خروج سامانه از گیلان افزود: به‌تدریج طی عصر روز سه‌شنبه از سمت غرب استان سامانه بارشی گیلان را ترک خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی اقدامات لازم را به عمل‌آورند و با توجه به‌پیش بارش شدید، احتمال رانش و لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها دور از انتظار نیست.

وی با توصیه به مردم استان افزود: با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری نمایند و دریا هم مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و… با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.