مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از نشت یابی دو هزار و 200کیلومتر از شبکه و خطوط تغذیه گاز در سه ماه اول سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر افزود: این نشت یابی‌ها در 7 شهر استان صورت پذیرفته و معادل 10 درصد کل خطوط گاز در استان است.

ظهیری با اشاره به وقوع دو  انفجار در شهرهای لنگرود و رشت گفت: این شرکت تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت تأسیسات و تجهیزات خود تا درب منازل مشترکین عزیز انجام می دهد و در همین راستا علاوه بر نشت یابی از 2 هزار و 200 کیلومتر شبکه گاز در استان، بیش از 33 هزار انشعاب گاز را در سه ماه اول امسال مورد بازرسی و نشت یابی قرار داده است و در دو حادثه اخیر هیچگونه اشکالی متوجه تأسیسات این شرکت نیست و علت انفجار از داخل منازل بوده است.

وی اظهار داشت: اگرچه گاز مایه آرامش و آسایش مردم عزیز است ولی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد و یا سهل انگاری می‌تواند زمینه‌ساز حوادثی ناگوار شود.

ظهیری با اشاره به گسترش شبکه گازرسانی، بر ضرورت توجه بیشتر و بازرسی دقیق تر از شبکه تغذیه و توزیع گاز به منظور اجتناب از بروز هرگونه حادثه ناگوار و انتقال مطمئن گاز به مشترکین عزیز تاکید کرد.