با نگاهی منصفانه به عملکرد کل مجموعه شهرداری رشت، باید گفت واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل در سایه مدیریت صحیح فاطمه قدیمی حرفه عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشته است.

ندای گیلان:پرونده/ فاطمه قدیمی حرفه بی تردید یکی از موفق ترین مدیران شهرداری رشت به شمار می رود و باید به دنبال دلیل تمایل بیش از حد برخی رسانه ها به منظور تغییر در راس واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت بود.

مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از جمله مدیرانی در مجموعه شهرداری رشت است که تحصیلات و تجربه کافی در ارتباط با حوزه کاری خود دارد.

قدیمی به پشتوانه تحصیلات مرتبط و سالها تجربه فعالیت در حوزه رسانه، حالا به عنوان مدیری موثر در شهرداری رشت شناخته می شود. مدیری که موفق شده است در همین مدتی که در این سمت مشغول فعالیت بوده، رشت را به عنوان یکی از دو شهر خلاق ایران به شبکه شهرهای خلاق یونسکو معرفی کند و با ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یادگاری همیشگی از خود به جا بگذارد و زمینه های اقتصاد پایدار مبتنی بر صنعت گردشگری و خوراک را در این شهر شکل دهد. اتفاقی که نیاز به برنامه ریزی دقیق، پیگیری مستمر، همراهی مسئولین و قطعا زمان بیشتر برای تحقق اهدافش دارد.

ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو، پیامدهای جالبی را در پی داشته است. از یک سو تعداد رستوران هایی که غذاهای محلی را ارائه می کنند در حال افزایش است و از سوی دیگر واکنش های مثبت و محسوسی از سوی مردم رشت دیده می شود. هرچند به منظور جذب گردشگر خارجی به استانی مثل گیلان و شهری مثل رشت بیش از معرفی به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی، پیش نیازهایی مثل تلاش برای ثبت جهانی قلعه رودخان لازم است…

برخی فعالان اجتماعی بر این باورند ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو می تواند بر نتیجه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت اثر جدی بگذارد و برخی مخالفان همیشگی ثابت قدم که مواضع تعجب برانگیزی در خصوص سفرهای نمایندگان رشت به نشست های شهرهای خلاق یونسکو اتخاذ کرده اند را شاید بتوان از همین حالا بازنده قطعی انتخابات آتی شورا دانست.

فاطمه قدیمی که استاد رسانه به شمار می رود و سوابق تدریس او در این زمینه نیز به چشم می خورد در آخرین روزهای اردیبهشت ۹۵ در سومین جشنواره ستارگان روابط عمومی، به عنوان یکی از مدیران ستاره سال ۹۴ انتخاب شد و در اواخر تیر ماه ۹۵ نیز در پنجمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی های کشور موفق به کسب نشان سیمین شد. این در حالی است که در سال پیش از آن در چهارمین دوره مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت موفق به کسب نشان تعالی شده بود.

شاید یکی دیگر از شاخصه های ارزیابی میزان موفقیت این مدیر را بتوان در میزان رضایتمندی مردم از شهردار رشت به خصوص در روزهای استیضاح پیدا کرد. جایی که نشان داده شد عملکرد مثبتی در جهت ایجاد رابطه مناسب میان مردم و مجموعه مدیریت شهری وجود داشته است و فعالیت های سید محمدعلی ثابت قدم به خوبی منجر به همراهی اکثریت مردم آن هم در شرایطی که برخی رسانه ها عملا دست به تقابل علنی زده اند، شده است.

با نگاهی منصفانه و فارغ از قضاوت در خصوص عملکرد کل مجموعه شهرداری رشت، باید گفت واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل در سایه مدیریت صحیح فاطمه قدیمی حرفه علی رغم تمام کاستی های موجود، عملکرد قابل قبولی چه در حوزه داخلی کشور و چه در حوزه بین الملل داشته است. هرچند هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه ایده آل در پیش دارد و ایراداتی به این مجموعه نیز وارد است اما مسلما برآیند کار مثبت و رو به رشد بوده است.

تمرکز زدایی از مرکز، سیاست دیگری بود که در دوره مدیریت فاطمه قدیمی تا حد زیادی به مرحله اجرا در آمد و امروز مناطق شهرداری رشت و سازمان های تابعه هرکدام روابط عمومی خودشان را دارند و این اقدام می تواند گامی در جهت انتقال سریع و صحیح مطالب باشد.
این روند رو به رشد در شرایطی شکل گرفته است که احساس می شود برخی مدیران از درون مجموعه شهرداری به طور کلی اعتقادی به ضرورت وجود واحد ارتباطات و امور بین الملل ندارند و گاهی از گوشه و کنار شنیده می شود که در روند رو به جلوی این واحد شهرداری سنگ اندازی می شود!

مردم ما همواره به خوبی نشان داده اند چه تفکرات و چه عملکردی را می پسندند و ثابت کرده اند آنقدر باهوش هستند که تفاوت دلسوزی واقعی برای شهر و یا دلسوزی های مصلحتی جهت سوء استفاده از اعتماد مردم را درک کنند. حالا هم به خوبی می توانند تشخیص بدهند چه اهدافی در پشت این تلاش ها برای معرفی جایگزین فاطمه قدیمی وجود دارد.
سید محمد علی ثابت قدم هم نشان داده است قواعد بازی های شهرداری را خوب می شناسد و با وجود اینکه عزل و نصب های زیادی دارد اما هرگز در این انتصابات اسیر هیاهوهای رسانه ای نشده و نخواهد شد.

بدین ترتیب باید گفت فاطمه قدیمی حرفه با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و باید به دنبال دلیل تمایل بیش از حد برخی رسانه ها به منظور تغییر در راس واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت بود.

منتشر کننده:حرف تازه