معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان امروز مشکلات ۳ شرکت تولیدی در شهر صنعتی رشت را در جمع مسئولان مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، سیدمحمد اسحاقی در ابتدا پس از شنیدن مشکلات و خواسته‌های مدیر شرکت چینی خزر، قول مساعد داد تا مشکل احیای فاز اول این شرکت با ۱۰۰ نیرو که از سال ۹۴ تعطیل شده است را حل کند.

وی در شرکت تولید لوازم پزشکی ایران که ۳۰ درصد کیت‌های سرم و چسب‌های پانسمانی کشور را تولید می‌کند حاضر شد و راه کار‌های افزایش تولید این شرکت را با اجرای طرح توسعه مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید مقرر شد تا درخواست تسهیلات صد میلیارد تومانی این شرکت برای اجرای طرح توسعه در دستور کار قرار گیرد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراهی مدیر کل صمت گیلان از شرکت فولاد خزر بازدید کردند.

اسحاقی در این بازدید بر ضرورت مشارکت شرکت‌های صنعتی در امور فرهنگی و عام المنفعه‌ی استان تاکید کرد و با استناد به ماده‌ی ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: شرکت‌های تولیدی هرچقدر در این حوزه مشارکت کنند به همان میزان از مالیات آنان کسر خواهد شد.

وی همچنین پس از این بازدید در پی تماس تلفنی با ناظر گمرکات گیلان زمینه‌ی ورود دستگاه‌های جدید و وارداتی شرکت فولاد خزر با کاهش تشریفات گمرکی را که در راه رشت است، خواستار شد.

مدیر کل صمت گیلان هم در پایان بازدید‌های امروز از عزم جدی برای پیگیری مشکلات و درخواست‌های مدیران این ۳ واحد تولیدی و صنعتی در ستاد رفع موانع تولید استانداری خبر داد و گفت: پیگیری این موضوعات موجب رونق تولید و اشتغال در گیلان خواهد شد.