تا پایان هفته هشتم پای ۸ بازیکن خارجی به گلزنی باز شده که در این‌بین آنتونی استوکس ستاره تراکتور با ۷ گل زده صدرنشین است. کی‌روش استنلی بازیکن سپاهان نیز با ۴ گل زده در رتبه دوم قرار دارد و لوسیانو پریرا و ادی فرناندز نیز ۳ گله است.

خراسان ورزشی نوشت:حضور بازیکنان خارجی ناکارآمد و بی‌کیفیت در تیم‎‌های ایرانی به یک عادت تبدیل شده بود و به ندرت شاهد جذب بازیکنان خوب خارجی بودیم. آمار خارجی‌های لیگ تا به این‌جا نشان می‌دهد که امسال هم تعداد خارجی‌های با کیفیت لیگ از انگشتان یک دست بیشتر نیست. در مجموع ۲۶ بازیکن خارجی ۹۶۹۶ دقیقه در ۸ هفته‌ای که از لیگ گذشته در میدان حضور داشته‌اند و که حاصل آن ۲3 گل و ۹ پاس گل بوده است.
پرکارترین‌ها
در لیگ هجدهم فقط ۲ بازیکن خارجی هستند که از‌۷۲۰ دقیقه ممکن در تمام دقایق حضور داشته‌اند. ‌باتیستا بازیکن جنگنده پیکان و فرناندو ده‌خسوس دروازه‌بان برزیلی ماشین‌سازی در تمام ۸ بازی تیمشان ۹۰ دقیقه در ترکیب بوده‌اند. لوسیانو پریرا از فولاد و کی‌روش استنلی از سپاهان در رتبه‌های بعدی پرکارترین خارجی‌ها قرار دارند.
۱- باتیستا (پیکان):۷۲۰ دقیقه
۲- فرناندو ده‌خسوس (ماشین‌سازی):۷۲۰ دقیقه
۳- لوسیانو پریرا (فولاد):۷۱۰ دقیقه
۴- کی‌روش استنلی (سپاهان):۷۰۰ دقیقه
۵- آنتونی استوکس (تراکتورسازی):۶۳۰ دقیقه
۶- کولیبالی (نفت مسجد سلیمان):۶۳۰ دقیقه
۷- بشار رسن (پرسپولیس): ۶۱۵ دقیقه
کم‌کارترین‌ها
مثل همیشه امسال هم شاهد حضور بازیکنان خارجی هستیم که بیشتر به یک توریست شباهت دارند و با گذشت ۸ هفته از لیگ برتر هنوز دقایق حضور آن‌ها در میدان به‌۹۰ دقیقه هم نرسیده است. در این میان سرشناس‌ترین بازیکن مارکوس نویمایر است که برای پر کردن جای خالی جپاروف به استقلال آمد اما تا‌کنون در لیگ فقط ۳۳ دقیقه به میدان رفته است.
۱- دوس رایس (صنعت نفت):۳۰ دقیقه
۲- مارکوس نویمایر (استقلال):۳۳ دقیقه
۳- جاناتان بالوتلی (صنعت نفت):۴۰ دقیقه
۴- هری اروین (تراکتورسازی):۴۵ دقیقه
۵- ولادمیر کومان (سپاهان):۱۰۷ دقیقه
۶- هری فوستر (تراکتورسازی):۱۴۴ دقیقه
۷- الحاجی گرو (استقلال):۱۹۳ دقیقه‌
بهترین گلزن
تا پایان هفته هشتم پای ۸ بازیکن خارجی به گلزنی باز شده که در این‌بین آنتونی استوکس ستاره تراکتور با ۷ گل زده صدرنشین است. کی‌روش استنلی بازیکن سپاهان نیز با ۴ گل زده در رتبه دوم قرار دارد و لوسیانو پریرا  و ادی فرناندز نیز ۳ گله است.
۱- آنتونی استوکز (تراکتورسازی): ۷ گل
۲- کی‌روش استنلی (سپاهان): ۴ گل
۳- لوسیانو پریرا (فولاد): ۳ گل
۴- ادی فرناندز (ذوب‌آهن): 3 گل
۵- گیورگی گولیسانی (نساجی): ۲ گل
۶- سیلوا فرناندز (ذوب‌آهن): ۲ گل
۷- گادوین منشا (پرسپولیس): یک گل
۸- کرار جاسم (صنعت نفت): یک گل
بیشترین پاس گل
در لیگ هجدهم و تا پایان هفته هشتم از بین ۲۶ بازیکن خارجی فقط ۷ بازیکن موفق شده‌اند با ارسال پاس گل تیمشان را به گل برسانند. فرناندو ده‌خسوس چهره خاص لیست پاس گل دهندگان خارجی است و تنها دروازه‌بانی است که با یک شروع مجدد خوب و پاس گلش در این لیست حضور دارد.
1- سیلوا فرناندز (ذوب‌آهن): ۲ پاس گل
2-کرار جاسم (صنعت نفت): ۲ پاس گل
3- کولیبالی (نفت مسجد سلیمان): یک پاس گل
4- ساموئل سارفو (سایپا): یک پاس گل
5- فرناندو ده‌خسوس (ماشین‌سازی): یک پاس گل
6- یوکیا سوگیتا (تراکتورسازی): یک پاس گل
7- نگچی لوپز (فولاد): یک پاس گل