در حال حاضر آخرین اخبار از سوی رسانه ها به گوشمان رسیده در حالی که باید آخرین گزارش ها از علت فوت بیمار و اقدامات انجام شده از سوی بیمارستان، به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارایه شود.

به گزارش ندای گیلان،محمدحسین قربانی در گفت وگویی، درباره دلایل فوت لطیفه رحمانی دختر 12 ساله افغان در بیمارستان نمازی شیراز، گفت: هنوز نسبت به علت دقیق فوت این فرد اطلاعات دقیقی در دست نیست و این موضوع نیاز به بررسی دقیق دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری قانونی تحت عنوان عدم پیوند اتباع خارجی در ایران، ادامه داد: در حال حاضر آخرین اخبار از سوی رسانه ها به گوشمان رسیده در حالی که باید آخرین گزارش ها از علت فوت بیمار و اقدامات انجام شده از سوی بیمارستان، به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارایه شود.

وی یادآور شد: بدون شک این موضوع را در جلسه روز سه شنبه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی پیگیری خواهیم کرد.

قربانی افزود: واقعیت آن است که در برخی از موارد، نجات بیمار بسیار فوری است زیرا جان بیمار در خطر است حال ممکن است این اتفاق برای اتباع خارجی نیز رخ دهد؛ اگرچه بیمار جزو اتباع بیگانه غیرمجاز باشد اما بدون شک آنچه که برای جامعه پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است حفظ جان انسان ها است و باید در این میان موارد استثناء را مدنظر قرار داد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر ضرورتی در این حوزه ایجاد شده باید یک بازنگری در قانون صورت گیرد و این اجازه به بیمارستان مربوطه داده شود تا موارد استثناء، مورد رسیدگی قرار گیرند.

روز گذشته خبری تحت عنوان فوت لطیفه رحمانی دختر 12 ساله اهل کشور افغانستان مطرح شد؛ گفته می شود این بیمار که در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود به جهت ممنوع بودن عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز در ایران درگذشت.

/خانه ملت