وزیر راه و شهرسازی امکان توسعه شبکه حمل و نقل دریایی را از ظرفیت های ممتاز سواحل گیلان دانست و افزود:تقویت این بخش رونق اقتصادی را به همراه دارد،لذا ایجاد پایانه های مشترک در بنادر باید مورد توجه دو کشور قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان، وزرای ایران و جمهوری آذربایجان پس از بازدید از چند پروژه مشترک به نشست و گفتگو با یکدیگر پرداختند.

در این نشست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با مطلوب ارزیابی کردن شبکه حمل و نقل جاده ای در گیلان و نقاط مرزی این استان با کشور آذربایجان، به ارتباط خوب دو کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر تفاهم نامه و اسناد همکاری مشترک متعددی بین دو کشور ایران و آذربایجان به امضا رسیده، اظهار داشت: ارتباط موثر و دیدگاه های مشترک روسای جمهوری دو کشور آینده خوبی را در مسیر توسعه ترسیم می کند.

اسلامی با ابراز امیدواری از نتایج این ارتباطات،افزایش ساعت کار گمرک را گامی در جهت بهبود روند فعالیت های مشترک دو کشور خواند و افزود: بخش خصوصی تمایل به افزایش ساعت کار گمرک دارد و این موضوع در اسرع وقت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع پروازهای تهران-باکو-آستاراخان به عنوان اقدامی موثر در توسعه مراودات دو کشور ایران و آذربایجان اشاره کرد که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود تا برنامه پروازی ایران و آذربایجان تقویت شود تا شاهد تعاملات بیشتر دولت ها و مردمان دو کشور باشیم.

اسلامی امکان توسعه شبکه حمل و نقل دریایی را از ظرفیت های ممتاز سواحل گیلان دانست و افزود:تقویت این بخش رونق اقتصادی را به همراه دارد،لذا ایجاد پایانه های مشترک در بنادر باید مورد توجه دو کشور قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: در 5سال اخیر روابط سیاسی ایران و آذربایجان در سایه تعاملات روسای جمهوری دو کشور گسترش یافته ،چنانکه نشست های مشترک آنان اقدامات توسعه محور بسیاری را کلید زده است.