فرماندار رشت با بیان اهمیت برگزاری حضوری کلاس های درس پس از دو سال تعطیلی آموزش حضوری و تلاش برای جبران عقب ماندگی ها، بر بررسی آخرین اقدامات و کسب آمادگی های لازم برای بازگشایی دوباره مدارس تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن اشاره به تعطیلی ناخواسته و دو ساله آموزش حضوری در اثر شدت همه گیری ویروس کرونا، بازگشایی مراکز آموزشی در سال تحصیلی جدید را در جبران عقب ماندگی ها مهم توصیف کرده و اظهار داشت: حفظ سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی، اولویت نخست در برنامه‌ریزی‌های بازگشایی مدارس است.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که تمام سعی دست اندرکاران و متولیان امر آموزش بر تامین حداکثر اطمینان و رفع نگرانی خانواده‌ها در مهیا بودن شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس می باشد، اظهار داشت: ضروری است با بررسی دقیق نکات توصیه شده و بازبینی آخرین اقدامات انجام شده، مراکز آموزشی با رسیدن به حداکثر آمادگی‌های لازم بازگشایی شوند.

وی تکمیل دزهای یادآور واکسن، تهویه مناسب کلاس های درس، آماده سازی فضای بیرونی مدارس و نصب و بازسازی علائم راهنما و هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در نزدیکی مدارس را از جمله موارد حائز اهمیت در ایمن سازی فضاهای آموزشی برشمرد و ادامه داد: ناظرین بهداشتی با حضور در مدارس، وضعیت مطلوب بهداشتی مورد نیاز در بازگشایی مدارس را از نزدیک بررسی کرده و توصیه های مناسب را ارائه خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با مهم دانستن ایجاد محیطی شاد و معنوی برای حضور دوباره دانش آموزان در مراکز آموزشی، از اجرای طرح “ترنم مهر در بهار دانش” به مناسبت بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی و نکوداشت ۴۴ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح نواحی آموزش و پرورش رشت خبر داد و اظهار داشت: در قالب این طرح هر واحد آموزشی به همراه یک اداره یا نهاد و با حضور خانواده یکی از شهدای گرانقدر در روز اول مهر میزبان دانش آموزان خواهد بود.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های متنوع در این طرح؛ بر پایی نمایشگاه از زندگینامه شهید گرانقدر و دستاوردهای هر نهاد یا اداره میزبان، تجلیل از دانش آموزان منتخب علمی، مذهبی، فرهنگی، هنری و همچنین تقدیر از فرهنگیان منتخب و نمونه را از جمله برنامه‌های طرح “ترنم مهر در بهار دانش” ذکر کرد.