مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودبار از آغاز برداشت گردو از بیش از ۲ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه برداشت گردو از ۲ هزار و ۷۱ هکتار باغ گردوی رودبار آغاز شده است گفت : ۸۲۱ هکتار از باغ‌های گردوی رودبار کشت دیم و هزار و ۲۵۰ هکتار کشت آبی است.

سروش ابراهیمی با اشاره به اینکه متوسط تولید گردو در هر هکتار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است افزود : با توجه به خشکسالی و تنش‌های زراعی سال جاری، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵ هزار تن گردو از باغ‌های شهرستان رودبار برداشت شود.

وی طرح سرشاخه کاری با هدف اصلاح درختان برای افزایش مقاومت در مقابل سرمازدگی باغ‌ها را گامی موثر در تولید پایدار و محصول باکیفیت دانست و گفت: سرشاخه‌کاری و عملیات تعویض تاج درختان گردو در ۵ هکتار از باغ‌های گردوی شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته توزیع نهال اصلاح شده یارانه دار، توزیع کود‌های میکو ریزا و کود‌های ریز مغذی برای تقویت باغ‌های گردو است.

سروش ابراهیمی با بیان اینکه بیشتر درختان موجود در باغ‌های گردوی رودبار از ارقام زودبرگده است گفت: سرمای دیررس بهاره در سال‌های گذشته خسارت‌های هنگفتی به باغداران این شهرستان وارد کرده است به همین دلیل باغ‌های این شهرستان هم از لحاظ ارقام و هم از نظر سایر برنامه‌های مدیریتی نیاز به اصلاح دارند.