استاندار گیلان گفت: نه‌تنها نباید برداشت بی رویه از رودخانه و معادن به زیرساخت های روستاها و دیگر مناطق آسیب برساند؛ بلکه باید از ظرفیت بهره برداران به نحو درست و اصولی و مطابق با ضوابط، برای توسعه عمرانی و طرح های عام المنفعه، بهره مند شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن استان با اشاره به اهمیت نظارت نهادهای متولی و دستگاه قضایی بر عملکرد پیمانکارانی که بهره برداری از معادن را بر عهده دارند؛ اظهار داشت: عقب ماندگی پیشرفت پروژه ها از جمله طرح‌های عمرانی ، موجب وارد آمدن خساراتی به مردم و بیت المال می شود.

وی با بیان اینکه طبق نقشه راه و برنامه ریزی های اندیشیده شده، مصالح مورد نیاز پروژه‌ها مشخص است، ادامه داد: نه‌تنها نباید برداشت بی رویه از رودخانه و معادن به زیرساخت های روستاها و دیگر مناطق آسیب برساند؛ بلکه باید از ظرفیت بهره برداران به نحو درست و اصولی و مطابق با ضوابط ، برای توسعه عمرانی و طرح های عام المنفعه بهره مند شد.

استاندار گیلان افزود: تمامی کارگاه های شن و ماسه و بهره برداران از معادن استان که دارای کارگر هستند و به هر دلیل فعالیت‌شان متوقف است، باید تعیین تکلیف شوند.

عباسی یادآور شد: برنامه ریزی صحیح و قانونمند بهره برداری از معدن، در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین مصالح نهضت مسکن در گیلان، توسعه عمرانی و تسریع در پروژه ها باید با مدیریت هزینه ها ، قیمت های مشخص و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی اثربخش باشد.

در این جلسه مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، خلیل بهروزی فر نماینده شفت و فومن و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند.

همچنین شیوه نامه جدید صدور مجوزهای برداشت موقت، بررسی و موضوع بهره برداری از برخی معادن استان و تعیین تکلیف آنها مورد بحث قرار گرفت.