عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: جمع وزرای پشنهادی در این شرایط متلاطم اقتصادی، مشکلات بازار و شرایطی که وجود دارد از یک میانگین خوبی برخوردارند اما تعدادی از این‌ها بی‌تجربه هستند و سوابق کاری خوبی در سازمان مربوطه ندارند. از سوی دیگر شرایط امروز ما یک شرایط خاص است و ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از ایلنا،جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص «ترکیب تیم اقتصادی دولت و اینکه آیا این ترکیب می‌تواند مناسب شرایط اقتصادی کنونی باشد؟»، گفت: جمع وزرای پیشنهادی در این شرایط متلاطم اقتصادی، مشکلات بازار و شرایطی که وجود دارد از یک میانگین خوبی برخوردارند اما تعدادی از این‌ها بی‌تجربه هستند و سوابق کاری خوبی در سازمان مربوطه ندارند. از سوی دیگر شرایط امروز ما یک شرایط خاص است و ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

وی درخصوص ترکیب تیم اقتصادی و نقش معاون اول رئیس‌جمهور در تغییرات لیست نهایی، ابراز داشت: به هر حال ما معتقد به این هستیم که برای معرفی کابینه پیشنهادی هم زمان را زیاد از دست دادند و هم خیلی عجله کردند در نتیجه این ترکیب یک تیم دارای هم‌پوشانی نیست مگر اینکه بعدا شروع کنند و این‌ها را به هم نزدیک کنند.

کوچکی‌نژاد در رابطه با احتمال عدم رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: در مجموع احتمالا ۲-۳ وزیر موفق نشوند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، همچنین تعدادی از وزرا هم به سختی و لب مرزی رأی خواهند آورد. به عنوان مثال در حوزه آموزش، وزیر علوم یک رأی کم و حدأقلی می‌آورد اما وزیر آموزش رأی نخواهد آورد؛ چراکه از یکسو نتوانست کمیسیون‌های تخصصی را قانع کند و از سوی دیگر نتوانست صحن مجلس را قانع کند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس صرفا یک سری مسائل کلی را مطرح کرد و فکر می‎‌کرد با این صحبت‌ها می‌تواند مجلس را تحت تاثیر قرار دهد اما بعید می‌دانم نمایندگان به این وزیر رأی بدهند.