ندای گیلان:محمود قاسم نژاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ماههای رجب؛ شعبان و رمضان گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید متناسب با این سه ماه در جای جای این شهرستان برنامه های متعددی را در نظر داشته باشد تا مردم […]

ندای گیلان:محمود قاسم نژاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ماههای رجب؛ شعبان و رمضان گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید متناسب با این سه ماه در جای جای این شهرستان برنامه های متعددی را در نظر داشته باشد تا مردم از این برنامه ها استفاده ببرند. ادارات و نهادها نیز باید در اجرای این برنامه ها مانند اعتکاف و …. که توسط شورا در نظر گرفته می شود مشارکت داشته باشند.

وی افزود: متناسب با ایام شادی نیز برنامه ریزی هایی صورت خواهد گرفت و ما نیز به عنوان فرمانداری تلاش می کنیم در این برنامه به لحاظ مادی و معنوی مشارکت داشته باشیم.

فرماندار ماسال افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان در بهار و تابستان شاهد حضور مسافران خواهیم بود و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. ضمن اینکه از میهمانان پذیرایی می کنیم باید برنامه هایی متناسب با آنها نیز داشته باشیم. متأسفانه در این زمینه در شهرستان فقر مباحث فرهنگی وجود دارد.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تأکید بر اجرای برنامه مناسب فرهنگی برای گردشگران ادامه داد: ممکن است عده قلیلی از گردشگران در جو آرام موجود مسایلی را دنبال کنند اما عموم مردم می خواهند پایان هفته خوشی برای خانواده خود رقم بزنند و تفریح سالم را دنبال می کنند و همین امر فرصتی برای ارایه برنامه های فرهنگی و اجتماعی فراهم می کند.

 

وی افزود: مسائل سنتی؛ هنجارهای اجتماعی و مسایل فرهنگ عمومی باید طوری وانمود شود که اثر مثبت برای گردشگران داشته باشد تا رغبت پیدا کنند باز هم به اینجا مسافرت کنند و حتی دیگران را ترغیب به حضور در شهرستان نمایند و این انتظار از شورای فرهنگ عمومی است که برای اجرای این برنامه ها سیاست گزاری کند.

فرماندار ماسال ضمن بیان اینکه فرهنگ سازی برای ورزش از دیگر برنامه هایی است که در بهار و تابستان می توان برای آن برنامه داشت گفت: حضور گردشگران در پارک ها این فرصت را فراهم می کند که ورزش های بومی و محلی و همگانی را بسط و گسترش دهیم و باید به این موضوعات بپردازیم و در این صورت می توانیم مشکلات فرهنگی موجود در جامعه را کاهش دهیم.

قاسم نژاد با اشاره اینکه ارایه راهکارهایی جهت تحقق شعار سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از دستورات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان است گفت: برای تحقق شعار سال؛ دولت باید بیشتر از ملت نماد همدلی و همزبانی را به منصه ظهور برساند که این امر را می توانیم با شفاف کردن برنامه های اجرایی؛ پاسخگو بودن به عموم مردم و ارایه خدمات مطلوب به نمایش بگذاریم.

وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست از جایگاه دولتی به وظیفه خود در ایجاد همدلی و همزبانی توجه عمیقی داشته باشند.

فرماندار ماسال ادامه داد: از ادارات به عنوان نماینگان و کارگزاران دولت این انتظار وجود دارد که عملا در تحقق شعار سال گام بردارند و این طور نباشد که فقط یک پرده ای مبنی بر اینکه «سال همدلی و همزبانی مبارک» بنویسند. این کار برای گوشزد کردن و توجه دادن خوب است اما ما بایستی کمک کنیم که بصورت عملی این نماد خود را نشان دهد و محقق شود.

قاسم نژاد تأکید کرد: مقام معظم رهبری این نامگذاری را بسیار به جا و به موقع انجام داند چرا که ما در برهه ای از تاریخ به سر می بریم که بحث های متفاوتی در جهان و منطقه در حال شکل گیری است. در چند سال اخیر بسیاری از حکومت ها و دولت ها از هم پاشیده شده و یا در حال از هم پاشیدن است و این اتفاقات در سرزمین هایی رخ می دهد که کشورهای اسلامی هستند. بخش عظیمی از این تغییرات مستقیما به برنامه ریزی استکبار جهانی برای مسلمانان ارتباط دارد. بخشی از این اتفاقات نیز به حکام نالایق سرزمین های اسلامی ارتباط دارد و متوجه نیستند که این نقشه و شطرنج دامن آنها را خواهد گرفت و این یک بازی خطرناک برای آنها خواهد بود. به موازات این تغییر و تحولات ساختاری در کشورهای اسلامی نوعی اسلام هراسی در غرب در حال رشد است. یکی را می زنند و می گویند کار مسلمانان است. یک آدم  کم عقلی که مثلا هفت پشتش مسلمان بوده است اما خودش بویی از اسلام نبرده است را مأمور به انجام کاری می کنند و بعد می گویند این کار مسلمانان بوده است. بنابراین مشکل آنها مسئله اسلام است چرا که می بینند نمی توانند مردم خود را در جامعه غرب به آن جایگاه انسانی متعالی برسانند و مردم نیز گرایش به آموزه های اخلاقی پیدا می کنند که اسلام بر روی آن تأکید دارد و لذا برای ضربه زدن به این افزایش گرایشات به اسلام چنین برنامه هایی را پیاده می کنند.

فرماندار ماسال ادامه داد:‌جمهوری اسلامی در این چند ساله که خاورمیانه و جهان اسلام در فضای متشنجی بسر برده است و بسیاری از مسلمانان در مسائل فرقه ای و جنگ های مذهبی خونشان ریخته می شود و یا شهروندان دیگری هم در این آتش می سوزند جمهوری اسلامی ایران با رهبری رهبر فرزانه انقلاب و هوشمندی مدیران نظام با اقتدار تمام بسیار امن و آرام دوران خود را طی می کند. حالا در این فضای آرام خدایی نکرده بخاطر اختلاف سلیقه هایی که وجود دارد بخواهیم فضا را مشنج کنیم به نفع چه کسی خواهد بود.  بخاطر همین مقام معظم رهبری این سال را به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرد و این به دلیل وضعیتی است که در آن قرار گرفته ایم و منطقه به آن گرفتار شده است.

وی افزود: ما بایستی مصادیق همدلی و همزبانی را از خودمان بروز دهیم و این باید هم از جانب بنده به عنوان نماینده دولت و از طرف اقشار مردم و خبرنگاران؛ روزنامه و وبلاگ نویسان و …بروز پیدا کند و اگر ما وقتی خودمان را پیرو ولایت امر مسلمین و رهرو ایشان می دانیم بایستی شاهد همدلی و همزبانی باشیم.

قاسم نژاد ضمن تشکر از مردم و مسئولان در استقبال از ریاست محترم جمهور در سفر استان گفت: ما اگر می خواستیم برنامه ریزی وسیع تری کنیم باید خیلی از مردم را از شهرستان می بردیم.

فرماندار ماسال با تشکر از اداره ارشاد اسلامی که مسئولیت تبلیغات سفر ریاست جمهوری در شهرستان را به عهده گرفته بود گفت: ادارات خواستند یک متولی برای جمع آوری کمک ها مشخص شود که البته مشابه همین کمک ها در ستاد سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و ستاد دهه فجر یا موارد دیگر هم اعلام می شود که معمولا ۲۰ یا ۳۰ درصد از آن محقق می شود و خوشبختانه صورت جلسه های قبلی ما به سایت ها نرفت اما نمی دانم این صورت جلسه که این جا همه شما نشستید و بخشی را متعهد شدید و فکر می کنم هنوز ۲۰ درصد آن هنوز محقق نشده است چرا باید در سال همدلی به این فضاها کشیده شود.

وی افزود: در این قضیه من ناراحتم و دوستان باید متوجه باشند که حالا یک رییس جمهور آمده است و ممکن است در طول چهار سال یک بار فقط بیاید. همه ادارات موافقت کردند برای تبلیغات کمک کنند. اگر بخواهیم این را زیر و رو کنیم از آن چه می خواهد در بیاید؟ آیا این مصداق همدلی و همزبانی است؟ دوستان بایستی (همدلی و همزبانی را) در کارها و رفتارهای خودشان نمایش دهند. به هر حال ما هم می توانیم برخوردهای قهری داشته باشیم. حداقل اینکه این فضاهایی که ما بستر را برای شنیدن حرف آنها فراهم می کنیم و هر سال چند بار جلسه می گذاریم و کمک های مادی و معنوی می کنیم از این طرف هم شایسته نیست که جو شهرستان را که بسیار آرام است را به هم بزنیم.

فرماندار ماسال ادامه داد: من باید از امام جمعه محترم بابت هدایتی که در آرامش شهرستان و عدم وجود تنش های سیاسی امنیتی به عنوان بزرگتر شهرستان بوجود می آورند تشکر کنم.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماسال به طور ضمنی برخی رسانه های شهرستان را متهم به تنش زایی در شهرستان کرد و گفت: هراز گاهی یک نفر با خبری می خواهد تنشی بوجود بیاورد که (مثلا)‌ آقا! نماینده قدرت این را ندارد که از کسی رأی بگیرد. خبررسانی این طوری نیست. انتقاد باید سازنده باشد.

قاسم نژاد افزود: ما در این شهرستان ذره بین برمی داریم به دنبال چی می گردیم. آرامش را می خواهیم بهم بزنیم؟ دوستان دولتی و بدنه اجتماعی به این جو آرام شهرستان کمک کنند. در فضای غبارآلود بخشی از انرژی خودمان را باید برای آن کار بگذاریم و نمی توانیم به مردم خدمت کنیم. مطمئنا همه در کارمان اشکال داریم اما عمدی در کار نیست و ممکن است سهوی در کار وجود داشته باشد اما باید باور کنیم که ما تابع نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستیم و مقررات جمهوری اسلامی را قبول داریم و می خواهیم خدمت کنیم.