ذوالنور گفت: امروز وقتی می‌بینیم افرادی با لباس مدیر نظام اسلامی با اظهارنظراتشان در فضای مجازی آبروی نظام را در خطر قرار می‌دهند باید در مقابل آنان بایستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور صبح امروز در یادواره میرزا‌کوچک جنگلی و شهدای روحانی استان گیلان در مسجد سلیمانداراب رشت اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ در تمام قیام‌های اسلامی حضوری موثر داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر روحانیت از آغاز نهضت مشروطه تا نهضت ملی کردن صنعت نفت عنوان داشت: حضور روحانیون در تمام این نهضت‌ها سبب جلوگیری از تسلط مستمر طاغوت بر مردم شد.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با بیان اینکه علمای اسلام در دوران غیبت امام عصر(عج) فرهنگ اسلام را از انحراف و تحریف حفظ کرده‌اند گفت: نمونه جلوگیری علما از بروز انحراف در مسیر اسلام، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جانفشانی روحانیون در طول تاریخ انقلاب اسلامی افزود: شهدای محراب تمام هستی خود را در راه حفظ اسلام دادند و عمامه آن‌ها کفنشان شد.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی افراد تلاش می‌کردند تا نهضت‌های اسلامی را لیبرال یا صرفاً ملی‌گرایانه معرفی کنند خاطرنشان کرد: قیام و نهضت جنگل نمونه‌ای از این قیام‌ها بود که با مقاومت میرزا کوچک، اسلامی ماند.

ذوالنور با انتقاد از اینکه امروزه برخی افراد در تلاش هستند تا اسلامیت قیام میرزا را از باورها حذف کنند ابراز داشت: انصاف، تقوا و حفظ خطوط قرمز با منحرفان توسط میرزا کوچک جنگلی سبب ماندگاری اسلامیت این قیام شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه و نقش روحانیت در باورهای مردم اعلام کرد: میرزا کوچک جنگلی با تکیه بر قرآن‌کریم، پرچم مبارزه با استکبار را بر دوش گرفت و جلودار مشروطه‌خواهان گیلان شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جانفشانی روحانیون گیلانی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهادت شهید روحانی “یونس حسینی رودباری” افتخاری است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از پیشانی گیلان پاک کند.

وی با تاکید بر نقش موثر آیت الله احسانبخش در دوران دفاع‌مقدس و در راستای ارسال کمک‌های مردمی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: ائمه جمعه گیلان در حرکت نیروی‌های مردمی به‌سمت جبهه‌ها نقش بسیار روشنی داشتند.

ذوالنور با بیان اینکه نقش روحانیت در دوران دفاع‌مقدس غیرقابل انکار است عنوان داشت: اگر حضور روحانیت در جبهه‌ها را بررسی کنیم مشاهده می‌کنیم که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های جنگ توسط روحانیون انجام می‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه روحانیون در تمام سطوح جنگ تحمیلی حضور داشتند افزود: در زمان جنگ تحمیلی روحانیونی را داشتیم که در توپخانه فعال بودند و حتی سمت‌هایی مانند تخریبچی را برعهده می‌گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نقش‌های تخصصی در دوران دفاع‌ مقدس بر عهده روحانیون قرار می‌گرفت گفت: در دفاع‌ مقدس روحانیونی حضور داشتند که به‌عنوان پزشک در اتاق عمل‌های صحرایی خدمت‌رسانی می‌کردند و یا در نیروهای هوایی خلبان ارشد بودند.

ذوالنور با‌ اشاره به محور تبلیغی روحانیت در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: در زمان جنگ خیل عظیمی از روحانیون چه به‌صورت خودجوش و چه در قالب نمایندگان امام راحل به خطوط مقدم آمده و فضای معنوی را در جنگ گسترش می‌دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هزاران شهید امام جمعه تقدیم اسلام و انقلاب شده است خاطرنشان کرد: نمایندگانی از دفتر حضرت امام خمینی (ره) را نیز می‌توان در میان این شهدا پیدا کرد.

ذوالنور تاکید کرد: در دوران دفاع‌مقدس هرکجا لازم بود روحانیان حاضر در جبهه، مسئولیت‌های جنگی را می‌پذیرفتند و لباس رزم می‌پوشیدند و هرکجا نیز احساس نیاز می‌شد لباس روحانیت و تبلیغی خود را بر تن می‌کردند.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با اعلام اینکه کنگره شهدای روحانی قم در 9 دی ماه برگزار می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 300 شهید روحانی در کشور داریم و کنگره ملی شهدای روحانی کشور نیز در سال 97 برگزار می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 36 روحانی شهید در میان شهدای مدافع حرم وجود دارد اعلام کرد: 6 نفر از این شهدا از شهدای افغان هستند و بدانید که پیام این آمار این است که روحانیت همواره خود را سپربلای مردم قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های دشمن در راستای تضعیف جایگاه ولایت فقیه اظهار داشت: دشمنان می‌دانند که امروز نهیب‌های حیدری ولی‌فقیه سبب پایداری انقلاب اسلامی شده است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه ولایت توسط روحانیت حاضر در جامعه افزود: امروز وقتی می‌بینیم افرادی با لباس مدیر نظام اسلامی صحبت‌های دشمن را بیان کرده و تلاش می‌کنند قوانینی را حاکم کنند که اعتقادات مردم را خدشه‌دار می‌کند و همچنین با اظهارنظراتشان در فضای مجازی آبروی نظام را در خطر قرار می‌دهند باید در مقابل آنان بایستیم.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با اشاره به قیام مردم گیلان در روز 8 دی سال 88 خاطرنشان کرد: اگر میرزا کوچک جنگلی یاران با بصیرتی مانند جامعه کنونی گیلان داشت هیچ‌گاه در میان غربت و تنهایی به شهادت نمی‌رسید.