نماینده مردم رشت در مجلس گفت: برخی از مسئولان در تصاحب زمین‌های حیران و ساخت ویلا‌ها شریک هستند.

به گزارش نداي گيلان: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در مراسم تجلیل از تعاونگران گیلان اظهار کرد: زمین‌خواری در منطقه حیران از سال ۸۲ آغاز شده و اکنون نزدیک به ۲۰۰ تا ۴۰۰ ویلا در این منطقه از استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکنون تخلفات ‌آنقدر گسترش یافته است که به صورت یک رویه عادی درآمده و قبح زمین‌خواری در منطقه شکسته شده، تصریح کرد: برخی متخلفان، طلبکار و مدعی داشتن سند هستند و خود را مالک می‌دانند.

این نماینده با اشاره به اینکه متأسفانه در دولت‌های نهم و دهم، بیشترین تخلف در این منطقه انجام شد، گفت: اکنون هم به جای سیاسی کردن مسئله و اینکه چه مسئولانی یا در چه دولت‌هایی این اقدامات خلاف قانون را انجام داده‌اند، باید با هر کسی که تخلف کرده برخورد شود.

جعفرزاده تخریب همه ویلاهای غیرقانونی را خواست مردم منطقه «حیران» دانست و ادامه داد: باید با لودر همه ویلاهای غیرقانونی ساخته‌شده در منطقه را تخریب کنند و دشت را به طبیعت مردم منطقه بازگردانند، زیرا نظر مردم این است که اگر مسئولان در عزم خود برای برخورد با زمین‌خواری صادق هستند، ‌ تنها با این کار می‌توانند عزم خود را نشان بدهند، عزمی که اقتدار نظام در برخورد با تخلف‌ها را نیز نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در گذشته اگر چند گوسفند یک کشاورز یا دامدار به زمین‌های منطقه می‌رفت، با شکایت و پیگیری‌های بسیاری از سوی سازمان‌های مسئول مانند منابع طبیعی مواجه می‌شد، حالا مردم می‌پرسند که وقتی با مردم عادی آن طور سختگیری می‌شد، این ویلا‌ها چه‌طور ساخته شد؟