امام‌جمعه رشت با بیان اینکه برخی ریزش‌ها باعث نگرانی مردم شده گفت: اگرچه ریزش‌ها در غیر مسؤولین نیز صورت می‌گیرد ولی مسؤولین بیشتر از مردم عادی موردتوجه آحاد مردم هستند.

به گزارش ندای گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در نظام اسلامی اظهار کرد: در آیین اسلامی به والدین بارها تأکید شده که به نکات تربیتی فرزندان دقت به عمل‌آورند تا فرزندان جامعه با آداب اسلامی رویش کنند.

وی با اشاره به اثر تربیت کودکان در آینده آنان افزود: فرزندان امروز بعدها سمت‌ها و مسؤولیت‌هایی را بر عهده می‌گیرند که تأثیر بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه برخی ریزش‌ها باعث نگرانی مردم و افزایش امید برای دشمنان شده تا مدیریت نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند تصریح کرد: اگرچه ریزش‌ها در غیر مسؤولین نیز صورت می‌گیرد ولی مسؤولین بیشتر از مردم عادی موردتوجه آحاد مردم هستند.

فلاحتی گفت: تا وقتی نتوانستیم فرزندانی تربیت کنیم که مسؤولیت پذیری امین و پاک دست باشند نشان‌دهنده این است که تربیت دین به‌درستی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه عالمان دینی می‌دانند باید قوانین تربیتی دین را به گوش همگان برسانند افزود: گاهی مواقع، مردم در انتظار ایجاد مدینه فاضله هستند، این‌طور نیست چون جامعه‌ای که در آن عصمت وجود نداشته و امام زمان (عج) حضور پیدا نکند آن جامعه مدینه فاضله نخواهد بود.

فلاحتی با بیان اینکه تسخیر بر دل‌ها برای ایجاد مدینه‌ای فاضله وجود ندارد گفت: درست تربیت نکردن کودکان توسط والدین با توجه به تعلیمات الهی باعث می‌شود که لرزش‌ها در زمینه مسؤولیت‌ها، منصب‌ها ظاهرشده و افرادی سست‌عنصر، رانت‌خوار و باند باز در جامعه اسلامی دیده شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه نماز جمعه نباید جای سخن گفتن از فرمول‌های اقتصادی برای کشور باشد خاطرنشان کرد: نماز جمعه جای سخنی برای مردم در زندگی است تا در جامعه اسلامی تأثیر بگذارند.

وی با اشاره به تاریخ شهادت شهید علم الهدی بیان کرد: این دانشجویان علیه صدامیان تاخت‌وتاز کردند و خودشان سرانجام به درجه رفیع شهادت رسیدند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حادثه‌ای که توسط رضاخان در سال ۱۳۱۳ صورت گرفت تصریح کرد: انگلیسی‌ها رضاخان را آوردند و بر مسند مسؤولیت در کشور نشاندند و بازهم دشمنان برای نشاندن افراد نالایق بر مسند مسؤولیت‌ها در ایران تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به دستور رضاخان مبنی بر دستور کشف حجاب در کشور افزود: این فرد خبیث، حجاب را عامل عقب‌ماندگی ایران خواند و باید بگوییم که بانوان چادری منفور چهره‌ خبیث رضاخان هستند چراکه او بی‌حجابی و بی‌بندوباری را در جامعه ترویج کرده که هنوز هم در جامعه دیده می‌شود.‌

فلاحتی با انتقاد از وضعیت ناهنجار پوشش در چهره جامعه گفت: ما درود و سلام خود را به همه بانوان عزیزی که حجاب را انتخاب کرده و در جامعه اسلامی حضور پیدا می‌کنند تقدیم می‌کنیم چراکه با توجه به آداب اسلامی حضور اجتماعی خود را این‌گونه نشان می‌دهند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه بانوان دیگر جامعه ما نیز عضوی از جامعه ما محسوب می‌شوند بیان کرد: اگر ما بتوانیم منطقی، دین را به زنان جامعه تبلیغ کنیم دختران و زنان دیگر جامعه ما نیز باروی گشاده آن را می‌پذیرند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به ۱۹ دی در تاریخ پیش از انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم انقلابی لحظه‌ای درک صحیح داشتند همان‌گونه که مردم انقلاب اسلامی نیز در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب با درک لحظه‌ای، کاخ دشمنان را به لرزه درآوردند.

وی با ابراز خرسندی از حضور مردم گیلان در هشت دی سال ۸۸ یعنی یک روز زودتر از استان‌های دیگر بیان کرد: مردم ایران اسلامی با درک لحظه‌ای صحیح، فتنه و حامیان آن را شناختند و نخواهند گذاشت حامیان فتنه گران در مسند مسؤولیت باقی بمانند.

فلاحتی با اشاره به استیصال قدرت‌های پوشالی بین‌المللی تصریح کرد: قدرت‌های سلطه‌گر دنیا در حال افول هستند چراکه نادانان و نالایقان در مسند مسؤولیتشان نشسته و امروز ابرقدرت‌های غرب نیز خودشان به جان خود افتاده و در گفتمان‌های بین‌المللی خود، به پیروزی انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند./فارس