فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اجازه آسیب رساندن به مردم و انقلاب را نمی‌دهیم، گفت: حل مشکلات فعلی کشور نیز با وجود مسئولین اجرایی فعلی امکان پذیر نیست.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمد عبدالله‌پور پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج (گزارش تصویری نشست +) با بیان اینکه بسیج در طول این سال‌ها در انقلاب نقش بی بدیلی داشته است، گفت: بسیجیان انسان‌های گمنام و عاشق خدمت هستند که تنها برای رضایت خداوند کار می‌کنند و موفقیت‌های زیادی را برای کشور کسب کرده‌اند.

وی شعار هفته بسیج امسال را «پیشرو در خدمت و امیدآفرینی» عنوان و اظهار کرد: امیدآفرینی بحث مهمی است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید شده است اما متأسفانه دشمنان و برخی دوستان نادان بر طبل ناامیدی می‌کوبند لذا بسیج برای اثبات ولایتمداری خود بر امیدآفرینی تکیه دارد.

وی با گله‌مندی از عملکرد و عدم همکاری سازمان انتقال خون با سپاه، عنوان کرد: با وجود اعلام آمادگی خود مبنی بر راه اندازی واحدهای خون گیری و حتی تأمین نیروی انسانی، انتقال خون استان تاکنون به بهانه‌های اداری با ما همکاری نکرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های انتقال خون در رشت کم است، خاطرنشان کرد: هنوز تلاش‌های ما برای راه‌اندازی واحدهای خون گیری به نتیجه نرسیده در حالی که ما علاوه بر تأمین نیاز خون استان، می‌توانیم نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین کنیم.

سردار عبدالله‌پور با تأکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی مبنی بر ضرورت پیشگیری از کرونا، گفت: بهترین روش پیشگیری از کرونا روی آوردن به غربالگری مجدد همه جمعیت استان گیلان است و هر کسی که دچار این بیماری بود قرنطینه خانگی یا در صورت نیاز به نقاهتگاه‌ها انتقال می‌یابد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج ضامن امنیت کشور است و در همه حوزه‌ها با کمک مردم علیه ضدانقلاب ایستادگی می‌کند، تصریح کرد: اجازه آسیب رساندن به مردم و انقلاب را نمی‌دهیم.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات کشور به تحریم‌ها مربوط نیست، افزود: چندین تن اجناس در گمرک وجود داشت که به دلیل تاریخ مصرف گذشته بودن معدوم شد در حالی که اگر از ابتدا برای توزیع آن درست برنامه ریزی می‌شد چنین وضعیتی رخ نمی‌داد.

وی روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی و انقلابی را راهکار رفع معضلات جامعه دانست و عنوان کرد: مدیر باید شجاع و قدرت ریسک داشته باشد و حل مشکلات فعلی کشور نیز با وجود مسئولین اجرایی فعلی امکان پذیر نیست.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه آمار دقیق انبارهای دارو در استان گیلان را نداریم بیان کرد: انبارهای رسمی طبق قانون باید جایی ثبت شود و در این زمینه به روز هستیم اما انبارهای غیررسمی وجود دارد که باید پیگیری و ساماندهی و نظارت شوند.

فرمانده سپاه گیلان انبارهای غیررسمی دارو را در حکم احتکار دانست و اظهار کرد: اگر اقلام دارویی این انبارها به بازار تزریق شود، کمبودها جبران می‌شود.

وی تصریح کرد: به کمک بازرسان تعزیرات و صمت استان در حال نظارت میدانی هستیم اما امید زیادی به آن نداریم زیرا عمده مشکلات مربوط به پشت پرده است.