خطیب جمعه رشت گفت:در جامعه افرادی هستند که همواره مسائل منفی جامعه را دیده و با بی‌انصافی چشم خود را بر بسیاری از خوبی‌ها می‌بندند، بهتر است بیشتر انصاف داشته و پیمان برخی از مسئولان با شهدا را دیده و قدردان تلاش‌های آن‌ها باشیم.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف صدیق عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) اظهار کرد: زمامدار هدایت مردم باید فردی مورد تائید پروردگار باشد.

وی با بررسی حادثه غدیر خم گفت: غدیر، روز طلوع فجر اسلام ناب محمدی (ص) است چراکه به اذن خداوند دین نبی مکرم اسلام (ص) در این روز به کمال رسیده است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به کلام الهی در قرآن کریم مبنی بر ارسال رسل برای هدایت بشریت بیان کرد: باوجود مخالفت اسلام با جنگ، هر جا به این دین باعظمت تعدی شد باید جانانه به دفاع از آن برخاست و مثال بارز این دفاع، جنگ تحمیلی است که هشت سال به طول انجامید.

عربانی با بیان اینکه ستمگران به جان ضعیفان می‌افتند و ظلم را در جوامع گسترش می‌دهند افزود: ما بندگان نسبت به خدا فقیر و او غنی مطلق است، بنابراین تنها خداوند قادر به وضع قوانین است و در قانون خدا همه یکسان شمرده می‌شوند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه خداوند قانون خود را بر پیامبرش نازل کرد گفت: قانون ایران اسلامی برگرفته از قرآن کریم است و مردم در ۱۲ فروردین سال 57 به انقلاب اسلامی و به این قانون الهی با قاطعیت  ۹۸ درصدی رأی آری داند.

وی ولایت‌فقیه را خط قرمز ملت ایران دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی امام پس از پیامبر (ص) معصوم  بودن است به این معنی که امام یعنی پیامبر (ص) منهای وحی، لذا مردم قادر به انتخاب امام نخواهند بود.

عربانی با اذعان به اینکه تمام امامان توسط امام پیش از خود انتخاب شدند گفت: امروز این علمای دین هستند که به نمایندگی از امام غایب خویش، بایدها و نبایدهای اسلام را مطرح می‌کنند.

امام‌جمعه موقت رشت با اذعان به اینکه  مقام معظم رهبری دوراندیش، حق‌شناس، صبور و بصیر هستند افزود: دوراندیشی مقام معظم رهبری انگشت تعجب دشمنان را بر دهان آن‌ها می‌گذارد.

وی با بیان اینکه باید در تلاش باشیم تا فرزندان ما بامحبت حضرت علی (ع) بزرگ شوند گفت: شأن و منزلت حضرت علی (ع) آن‌قدر بالاست که برای بسیاری از شیعیان ناشناخته است.

عربانی با اشاره به فرارسیدن ایام بیض تصریح کرد: در گیلان ۹۲ مسجد آماده اعتکاف مردم مسلمان و مؤمن بوده و موجب خرسندی است که بیشتر استقبال‌کنندگان از بین جوانان هستند.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از رفتار برخی گردشگران در آسیب زدن محیط‌زیست و فضای سبز بیان کرد: آیا جواب احسان آسیب زنی به میزبان است؟ حال که معتقد هستید مردم گیلان مهربان هستند باید با کم‌دقتی به جنگل‌های آن آسیب بزنید؟

وی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان گفت: این حادثه تأسف‌بار دل‌ها را سوزاند چراکه این حادثه آسیب زیادی به جنگل‌ها و طبیعت بکر گیلان زد.

عربانی با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: نباید به بهانه فروش بیشتر کالای ایرانی را با مارک خارجی به فروش برسانند درصورتی‌که برای چرخش کارخانه‌ها و زندگی مردم باید کالای ایرانی مورد استقبال قرار بگیرد.

امام‌جمعه موقت رشت خطاب به تولیدکنندگان با گلایه از کیفیت پایین برخی از کالاهای ایرانی افزود: ایران را عزیز بشمارید و با بالا بردن کیفیت کالاها، رغبت مشتریان را افزایش داده تا چرخ کارخانه‌ها به‌طور مداوم در چرخش باشد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس گفت: دشمن خواستار آسیب زدن به مردم ایران از طریق تحریم‌ها است اما نه‌تنها این تهدیدها مردم را از پای درنیاورد بلکه منجر شد تا مردم ایران اسلامی با جهد و تلاش برای پویایی هرچه بیشتر اهتمام داشته باشند.

عربانی با بیان اینکه آمریکایی همواره درصدد آسیب زدن به ایران اسلامی است اظهار کرد: در جامعه افرادی هستند که همواره مسائل منفی جامعه را دیده و با بی‌انصافی چشم خود را بر بسیاری از خوبی‌ها می‌بندند، بهتر است بیشتر انصاف داشته و پیمان برخی از مسئولان با شهدا را دیده و قدردان تلاش‌های آن‌ها باشیم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره رژیم صهیونیستی گفت: مردم مؤمن، متدین و مسئولانی که شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را بیان می‌کنند؛ همواره ایستاده‌اند و اجازه تعدی هیچ قدرتی به ایران اسلامی را نخواهند داد و اگر رژیم منحوس صهیونیستی غلطی بکند مردم ایران تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنند.

فارس