رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه برخی از سوداگران با احتکار کالا در تلاشند تا فضای روانی جامعه را متشنج کنند و این امر به معنای مقابله با مردم و نظام است گفت: استان گیلان مشکلی در تامین اقلام و کالاها ندارد.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق‌پوش  در نخستین جلسه ستاد مبارزه با احتکار کالا در استان گیلان با اشاره به اینکه فضای روانی نامناسبی در بازار ایجاد شده است اظهار داشت: به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده برخی از سودجویان در استان گیلان ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه تشکیل این ستاد در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت برای نظارت مطلوب بر کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد استفاده مردم امری ضروری است گفت: احتکار و اختفاء یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت و برهم زدن موازنه تنظیم بازار در گیلان است.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه نظارت و برخورد همه جانبه با محتکران کالای مصرفی مردم در استان گیلان به طور ویژه تشدید شده است خاطرنشان کرد: اقلام و کالاهای پرمصرف اندازه کافی در انبارها و مراکز ذخایر کالا استان گیلان موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه برخی از سوداگران با احتکار کالا در تلاشند تا فضای روانی جامعه را متشنج کنند و این امر به معنای مقابله با مردم و نظام است گفت: استان گیلان مشکلی در تامین اقلام و کالاها ندارد.

دلق‌پوش با بیان اینکه نظارت‌ بر بازار در گیلان افزایش یافته است بیان کرد: بازرسان و کارشناسان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نیروی مقاومت بسیج، کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت دو شیفت با انجام بازرسی‌های مشترک به صورت مداوم بازار را رصد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با متخلفان و سوداگران حوزه بازار در استان گیلان به شدت و فوریت برخورد جدی می‌شود خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی اقتصاد کشور همراهی و همت همگانی تشکل‌های صنفی، صنعتی و آحاد مردم در کشف مکان‌های اختفاء و احتکار کالاهای پر مصرف امری مهم و حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند تخلفات مشاهده شده در این حوزه را از طریق سامانه 124 به صورت شبانه‌روزی اطلاع‌رسانی کنند بیان کرد: این سامانه به طور ویژه آماده دریافت و پاسخگویی به گزارشات مردمی در استان گیلان است.

دلق‌پوش با بیان اینکه کلیه کالاهای وارداتی و تولید شده در داخل باید به نرخ رسمی در استان گیلان به مردم عرضه شوند تاکید کرد: نرخ و نرخ نامه‌های کالاها توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ شده و این نرخ‌ها باید در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان به هنگام خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز به طور حتم فاکتور خرید را از فروشندگان مطالبه کنند گفت: با هماهنگی صورت گرفته با تعزیرات حکومتی گیلان قاضی کشیک در شعبه سیار گشت‌های بازرسان در بازار حضور داشته و بلافاصله پس از تشکیل پرونده و محرز شدن تخلفات اقدامات قانونی با قید فوریت بدون اتلاف وقت انجام می‌شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان گیلان با اشاره به اینکه کلیه مراکز رسمی و غیررسمی ذخیره و عرضه کالا در استان گیلان به طور ویژه و ذربینی رصد می‌شود افزود: دستگاه‌های نظارتی استان گیلان ضمن بازرسی‌های مختلف آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و تمامی تحرکات غیرمتعارف در بازار را رصد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه با افزایش تلاش‌ها در این حوزه باید موجب کاهش فشار روانی بر مردم در بازار شویم تاکید کرد: گلوگاه‌های فسادخیز در استان گیلان باید شناسایی شده زیرا کوتاهی در این حوزه به جامعه آسیب می‌زند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان گیلان با تاکید بر اینکه پیدایش هیجانات در بازار کاذب و مقطعی است خاطرنشان کرد: شهروندان با درک شرایط و التهاب بی‌مورد در بازار از خرید اقلام غیرضرور و احتکار خانگی پرهیز کرده تا آرامش و ثبات به بازار باز گردد.