فرماندار انزلی گفت:در این روزهایی که با مشکل کرونا مواجه هستیم، بعضی از نانوایی‌ها این سم را داخل نان می ریزند و با سلامت مردم بازی می‌کنند لذا بدون هیچ ملاحظه و اغماضی باید با آنها برخورد شود؛ حتی تا سر حد تعطیلی و لغو امتیاز با متخلفینی که با سلامت مردم بازی می کنند، برخورد شود.

به گزارش ندای گیلان،اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بندرانزلی که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طی هفته ای که گذشت وضعیت شهرستان بندرانزلی قرمز بود و التهابی در بین مردم و جامعه ایجاد وجود داشت، اما با کمک مردم توانستیم از این مرحله عبور کنیم و در حال حاضر وضعیت شهرستان نارنجی است که امیدواریم با کمک خدای متعال به سمت و سوی بهتری برویم.

وی با اشاره به اینکه مردم تصمیمات ما را با اجرایی کردن همراهی می کنند، افزود: با ابزار قهری با مردم سر و کار نداریم و تمام اقدامات ما در این مسیر ارشادی است و بسیاری از بازاریان ما را همراهی کردند تا بتوانیم روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

میرغضنفری با تاکید بر اینکه نقش ما تسهیلگری در عرضه تا تولید است، گفت: اگر بین عرضه و تقاضا هر کدام دچار مشکل شوند، تعادل به هم می خورد و باعث تورم یا رکود می شود لذا برای اینکه جامعه دچار مشکلات نشود باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد بازرسی در این روزها کم است و به جهت بازرسی در شهرستان وضعیت مناسب نیست و باید سازوکاری فراهم شود تا تعداد بازرسان بیشتر شود، تاکید کرد: نقش بازرسین اصناف در جامعه همانند ماشین پلیس است که مردم با دیدن آن احساس امنیت کرده و برای متخلفین فضای ناامن ایجاد می کند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه کیفیت نان شهرستان طی چند ماه اخیر بهتر شده ولی هنوز در مقایسه با شهرستان های دیگر مطلوب نیست و باید بهتر شود، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که بعضی از نانوایی ها به شدت از جوش شیرین استفاده می کنند.

میرغصنفری تصریح کرد: در این روزهایی که با مشکل کرونا مواجه هستیم، بعضی از نانوایی‌ها این سم را داخل نان می ریزند و با سلامت مردم بازی می‌کنند لذا بدون هیچ ملاحظه و اغماضی باید با آنها برخورد شود؛ حتی تا سر حد تعطیلی و لغو امتیاز با متخلفینی که با سلامت مردم بازی می کنند، برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از تصمیمات مبنی بر جابجایی بازار میوه فروشان است، گفت: جابجایی بازار ماهی فروشان تجربه تلخی بود و نمی‌خواهیم این تجربه دوباره تکرار شود لذا یک جلسه اختصاصی با نمایندگان میوه و تره بار برگزار شود، زیرا هدف ما ساماندهی است و نمی خواهیم در این مسیر فعالان این صنف دچار مشکل شوند.

فرماندار بندرانزلی، با بیان اینکه جابجایی بازار ماهی فروشان براساس تصمیمات از قبل انجام شده، باید شکل اجرایی می گرفت، خاطرنشان کرد: این تصمیم در چارچوب قانون برای ساماندهی ماهی فروشان بود و باید اجرایی شود، اما اگر کسی بخواهد در برابر تصمیمی که مبتنی بر قانون است ایستادگی کند، برخورد قهری صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید مصوبات ستاد ملی کرونا را در نظر بگیرند، تاکید کرد: از الان بازار شب عید مورد توجه باشد و دستگاه های ذی ربط نواقص سال های قبل را احصا و رفع کنند.

میرغضنفری ادامه داد: یکی از ایراداتی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم شکل توزیع اقلام بود که کالاها فقط به فروشگاه های بزرگ جهت عرضه توزیع می شد؛ علاوه بر اینکه فروشگاه های کوچک هم حق دارند، توزیع در سطح چند فروشگاه آن هم در این روزهایی که تلاش در راستای پرهیز از تجمع است، باعث تجمع مردم می شود.

فرماندار بندرانزلی، با بیان اینکه تمام اقدامات نظارتی باشد؛ مگر اینکه فردی عملا به دنبال رفتارهای هنجارشکنانه باشد، گفت: با نصیحت، تذکر و اخطار کتبی آنها را متقاعد کنیم، زیرا بازار به اندازه کافی آسیب دیده است و خودمان عاملی برای دغدغه جدید نباشیم و بتوانیم با کمک هم بحران های ایجاد شده را پشت سر بگذاریم.