معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست به محض مشاهده اولین علائم سرماخوردگی فورا به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی، شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال که مستعد ابتلا به این نوع ویروس هستند.

به گزارش ندای گیلان،دکتر آبتین حیدرزاده، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۶۹ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۷۰ نفر نامناسب است.

وی با اشاره به مراجعه بیماران بدحال به بیمارستان، افزود: اخیرا مشاهده می شود که درصدی از بیماران در زمان مراجعه به بیمارستان در کمتر از یک روز وضعیت وخیم پیدا می کنند و در ICU بستری می شوند یا فوت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دلیل وخامت حال بیماران را مراجعه دیر به بیمارستان دانست و گفت: افراد مبتلا خوددرمانی می کنند و بعد از گذشت چند روز از بیماری با حال بد و تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن خون به بیمارستان می آیند.

حیدرزاده، از افراد خواست به محض مشاهده اولین علائم سرماخوردگی نظیر گلودرد، تب، لرز و بدن درد فورا به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی، شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال که مستعد ابتلا به این نوع ویروس هستند، بیشتر مراقبت کنند و با مشاهده تب یا سرفه به مراکز درمانی بروند.

وی شلوغی بازارهای نوروزی و خرید عید را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: افراد در مغازه های کوچک و دربسته قرار می گیرد و متاسفانه برخی نیز فاقد ماسک هستند لذا در این روزها حتما بیرون از خانه ماسک بزنید و وارد مغازه های شلوغ نشوید. کسبه نیز برنامه ریزی لازم را برای جلوگیری از تجمع داخل مغازه داشته باشند تا احتمال انتقال کرونا کاهش یابد.

معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در دورهمی ها، عنوان کرد: حضور در تجمعات همچنان ممنوع است و در صورت ضرورت حتما ماسک بزنید. استفاده از دو ماسک نیز در فضاهای شلوغ و بسته الزامی است.