مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه عرصه های زیست محیطی گیلان تحت مراقبت و حفاظت محیط بانان است، گفت: با هر گونه تخریب و تصرف اراضی محیط زیست قاطعانه برخورد خواهد شد.

نداي گيلان: قربانعلی محمدپور ظهر چهارشنبه در جریان افتتاح مرکز بازدیدکنندگان پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا اظهار کرد: در مرکز بازدیدکنندگان پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا که از جمله پروژه های نیمه تمام این شهرستان بود و با توجه ویژه دولت تدبیر و امید عملیاتی شد، گونه های تاکسیدرمی شده پرندگان و جانوران در معرض خطر انقراض نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه برای احداث و تجهیز واحد شماره یک مرکز بازدیدکنندگان پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا، سه میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: تا پایان سال جاری، چهار واحد دیگر این پروژه به بهره برداری می رسد.
محمدپور با ابراز امیدواری از حضور پرشور گردشگران در بازدید از این مرکز گفت: امیدواریم با تجهیز کامل مراکز زیست محیطی و طبیعت گردی گیلان شاهد حضور بیش از پیش دوستداران طبیعت و محیط زیست به استان باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به روز محیط بان و تلاش محیط بانان استان گیلان و شهرستان آستارا در حفاظت از عرصه های زیست محیطی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مسئولان کشوری و استانی در نگهداری از عرصه های زیست محیطی، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با تمام توان در مقابل هر گونه تخریب، تصرف اراضی و افزایش روند آلودگی ها توسط متخلفین برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.
وی موقعیت گردشگر پذیری شهرستان آستارا را یادآور شد و گفت: بندر مرزی آستارا به دلیل موقعیت اکوتوریسمی و محیط زیست در کشور مطرح است بنابراین باید با کمک مسئولان امر سعی کنیم این شهر به عنوان یک شهر نمونه گردشگری و سر سبز در منطقه باقی بماند.
محمد پور با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: امروز باید حفاظت از محیط زیست به عنوان یک سرمایه ملی تلقی شده و فرهنگ حفاظت ملی از محیط زیست در جامعه به صورت یک امر ضروری درآید.
همزمان با سومین روز از هفته دولت، ضمن رونمایی از یادمان شهدای دفاع مقدس دهستان چلوند آستارا و درب اصلی و ورودی امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان که با معماری ایرانی و اسلامی طراحی و ساخته شده است، کارخانه مدرن شالیکوبی، پروژه های عمرانی دهیاری های بخش لوندویل و یک واحد مسکونی مددجویی در بخش لوندویل افتتاح و به بهره برداری رسید.