مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به مجروح شدن ۴ تن از ماموران این اداره در ۵ ماهه نخست سالجاری، تاکید کرد: با تعرض‌کنندگان به ماموران دولت قاطعانه برخورد می‌شود

به گزارش نداي گيلان: داود زارع در حاشیه عیادت یکی از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان که در هنگام اجرای ماموریت توسط متجاوزان به انفال الهی شدیدا مصدوم شد، افزود: اکنون عزیزی از جمع حافظان منابع طبیعی به خاطر ایستادگی در مقابل سودجویان و زیاده‌خواهان از انفال الهی و ثروت‌های کشور به شدت مصدوم و مضروب شده است و اولویت ما رسیدگی به سلامت وی است.
زارع با بیان اینکه تراکتور حامل شن و ماسه غیر مجاز به طور عمد اقدام به زیرگرفتن سرباز وظیفه سید ایوب فردی کرده است، افزود: این سرباز دچار مصدومیت شدید شده و تاکنون چند عمل جراحی توسط تیمی از پزشکان مجرب بر روی وی انجام گرفته و طی چند روز آینده نیز باید عمل جراحی دیگری را تحمل کند.
زارع با تقبیح عمل شنیع فرد متخلف، تصریح کرد: در پی برخورد خاطی و مصدومیت مامور یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گروهی از عوامل یگان حفاظت با همکاری ویژه ریاست حوزه قضایی بخش حویق (محل وقوع جرم) و مساعدت نیروی انتظامی حوزه تالش جهت شناسایی فرد خاطی که پس از ایجاد تصادف از منطقه متواری شده بود اقدام کردند که در ‌‌نهایت تراکتور‌‌ رها شده در محله باغشلو کشف شد.
وی ادامه داد: با تحقیقات محلی راننده خاطی که پیش از این نیز به تخریب منابع طبیعی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه از اراضی ساحلی اشتهار داشته است شناسایی و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان با اشاره به مصدومیت و مجروحیت تعداد ۴تن از عوامل این مجموعه طی ۵ ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: ما حافظان منابع طبیعی، بر اساس عهد و پیمانی که با رهبری نظام داریم و به حرمت خون شهیدان انفال گیلانی هیچگاه از مقابله با متجاوزان و افرادی که به هر صورت قصد تخریب منابع طبیعی را دارند فروگذار نخواهیم کرد و با نثار خون و جان خود در انجام وظیفه تلاش می‌کنیم.
وی به پیگیری پرونده متعرضان به ماموران دولت اشاره کرد و گفت: با تمام توان برای احقاق حق پرسنل مصدوم و مجروح شده توسط خاطیان و زیاده‌خواهان تلاش می‌کنیم.
زارع با درخواست از مراجع قضایی برای رسیدگی سریع‌تر به چنین پرونده‌هایی، گفت: از ریاست دادگستری گیلان اشد مجازات برای متخلفان و متجاوزان را داریم.