سردار میرحیدری با تأکید بر اینکه در برخورد با مفاسد و مجرمان در گیلان مصمم هستیم، افزود: در حال اجرای برنامه‌ها برای معرفی فرهنگ اصیل و ارزشمند و غیرتمندانه مردم گیلان در سطح بین‌المللی هستیم.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،سردار محمدرضا میرحیدری  پیش از ظهر امروز درنشست خبری که  به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد گفت: نقش خبرنگار و رسانه‌ها در برقراری امنیت جامعه مهم است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه حرکت ارزشمند در برقراری امنیت مطلوب تاثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: مدیریت استاندار و دستگاه‌ها در کنار یکدیگر برای ارتقای امنیت در گیلان حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم مهم‌ترین رکن در امر پیشگیری و کنترل جرایم هستند، تصریح کرد: اثربخشی این مهم فراتر از اقدام‌های دستگاه‌ها بوده و پلیس با پشتوانه مستحکم مردم راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کنترل جرایم را از مسیر آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقای امنیت دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در برخورد با مفاسد و مجرمان در گیلان مصمم هستیم، افزود: در حال اجرای برنامه‌ها برای معرفی فرهنگ اصیل و ارزشمند و غیرتمندانه مردم گیلان در سطح بین‌المللی هستیم.

میرحیدری گیلان را از استان‌های امن کشور خواند و تصریح کرد: با تعامل خوب بین پلیس و دستگاه‌های امنیتی، گیلان یکی از استان‌های امن کشور است و امروز شاهد کاهش جرایم در اغلب موضوعات هستیم.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس گیلان در چهار ماه نخست امسال، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون جرایم در حوزه پلیس آگاهی 21 درصد در گیلان کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در مدت مذکور جرایم رایانه ای 25 درصد افزایش داشته است، بیان داشت: نشر اکاذیب و هتک حرمت در فضای مجازی 158 درصد و مزاحمت اینترنتی نیز 120 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بی‌ثباتی امنیت و ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی در جامعه است، افزود: اگر دشمنان به دنبال هرزگی و بی‌عفتی در جامعه باشند ما به دنبال حذف و بی‌ثبات کردن آنها هستیم.

میرحیدری کاهش 33 درصدی در وقوع قتل، 44 درصدی در درگیری و نزاع و… را از جمله عملکرد پلیس گیلان در چهار ماه نخست امسال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای امنیت و رضایت مردم از اهداف پلیس است، تصریح کرد: پلیس جامعه محور نقش اصلی را در ایجاد امنیت با مشارکت مردم به‌عهده دارد.