جلسه ستاد هماهنگي برنامه هاي بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان رودسر برگزار شد

به گزارش ندای گیلان از رودسر ؛ امیر جانبازی رودسری در این جلسه با عرض تسلیت به مناسبت وقوع حادثه مجتمع تجاری پلاسکو تهران که موجب شهادت جمعی از هموطنان و آتش نشانان فداکار و ایثارگر شد ، اين واقعه را غمبار و اندوهناک توصیف نمود و گفت : نیروهای آتش نشانی در این حادثه روح ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری را به معناي كامل كلمه به نمایش گذاشتند .

ايشان با اشاره به شرايط منطقه كه مستعد انواع مختلف حوادث غيرمترقبه طبيعي مي باشد ، حوادثي مثل حادثه ساختمان پلاسكوي تهران را يك تلنگر تلقي نمود و مديران را به پيگيري دقيق شرايط شهرستان و همچنين برگزاري منظم و به موقع جلسات مديريت بحران و ساير جلسات مرتبط با حوادث به منظور جلوگيري از بروز موارد مشابه در سطح شهرستان دعوت نمود و ابراز امیدواری كرد با مديريت صحيح و اقدامات پيشگيرانه مناسب ديگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگوار در سطح کشور نباشیم.
در ادامه جلسه فرماندار دهه فجر انقلاب اسلامي را که يادآور ايثارگريها و رشادت هاي مردم غيور و عزتمند ايران اسلامي است را پيشاپيش تبريك گفت و با گراميداشت ياد و خاطره عزيز فقيد حضرت آيت اله هاشمي رفسنجاني كه نقشي عمده در به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب اسلامي داشته است ، از درگاه باريتعالي براي ايشان علو درجات را مسئلت نمود.
فرماندار و رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان رودسر در ادامه با اشاره به شرح وظايف كميته هاي 19 گانه ستاد ، از مسئولين كميته  ها خواست تا با هماهنگي ستاد ، برنامه ها و مراسم را در سطح شهرها و روستاها به گونه اي برنامه ريزي نمايند كه شاهد حضور حداكثري مردم باشيم .
وی  عنوان داشت: اين انقلاب متعلق به مردم است و انقلاب ما انقلابی مردمی بود  و انشاءا… در تمام صحنه ها و برنامه هاي اين ايام حضور مردم چشمگير خواهد بود.
جانبازي رودسري اين ايام را فرصت مناسبي جهت انجام وظيفه مديران در انعكاس عملكرد نظام و دولت عنوان نمود و با اشاره به دستاوردهاي عظيم دولت تدبير و اميد در حوزه هاي مختلف داخلي و بين المللي ، از توافق هسته اي صورت گرفته كه با درايت و تلاش دولت تدبير و اميد محقق شد به عنوان يكي از شاخص ترين دستاوردهاي دولت ياد نمود و با موفق دانستن تلاش دولتمردان و تيم مذاكره كننده ايران ، بازگو نمودن اين موفقيت و ساير تلاش هاي دولت و نظام براي مردم را در كنار برگزاري برنامه هاي دهه فجر جزئي از وظايف مديران و مسئولين دانست.
جانبازی با بیان اینکه دیپلماسی خارجی ایران با موفقیت های بسیار زیادی روبرو بوده است افزود : عمده این موفقیت ها به تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای که منجر به برجام شد برمی گردد و بایستی آنقدر این موفقیت ها مطرح شود تا جامعه به اهمیت برجام و زحماتی که کشیده شده پی ببرند.
فرماندار رودسر اظهار داشت : تمام تلاش بیگانگان و مخالفان ایران ایجاد فضای ایران هراسی در جامعه بین المللی بوده و می خواستند بگویند که ایران اسلامی مناسبتی با دنیا ندارد و آن را منزوی جلوه دهند و تفکرات انقلابی ایران را که نمود خوبی در دنیا دارد در سکون قرار دهند اما جمهوری اسلامی ایران از هیچ کشور و شخصی ترسی ندارد و ایستاد تا این فضای ایران هراسی را در جهان از بین ببرد که یکی از اثرات برجام از بین بردن ایران هراسی بود.
جانبازی اذعان داشت :ایران نشان داد که کشوری صلح طلب است و به فکر تمام مردم دنیاست و می خواهد تمام مردم جهان در صلح و آرامش باشند و با برجام اینگونه خود را معرفی کردیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با اشاره به اتفاق نظر کشورهای مذاکره کننده در ارتباط با بدعهدی‌ آمریکا گفت : تلاش برای انزوا طلبی ایران دامن گیر آمریکا شده است و حال اوست که انزواطلب و بدعهد شناخته شده است.
جانبازی خطاب به افرادیکه از برجام انتقاد میکنند گفت : چرا آمریکا خودش را از برجام منتفع نمی داند ؟! و برجام را قبول ندارد و معتقد است سرش کلاه رفته و آنچه که از برجام می خواسته بدان نرسیده است و این موارد همگی نشان از پیروزی ایران اسلامی در مذاکرات و منطقی که تیم مذاکره کننده به کار بست تا توانست کشورهای دیگر را بر سر یک میز جمع نماید و آنها را قانع سازد.

وی با اشاره به امضای آمریکا برای اجرای برجام بیان داشت : با اینکه امضای آمریکا بر توافق برجام است اما اکنون بدعهدی‌ معرفی شده است و تمام کشورهای مذاکره کننده سمت ایران آمده اند و اقرار می کنند که آمریکا بدعهدی‌ کرده است.
فرماندار رودسر به روند مذاکرات در قزاقستان اشاره داشت و افزود : این مذاکره بین سه کشور است و در آن حضور آمریکا را منوط به نظر ایران کرده اند که جز قدرت و کسب موفقیت نام دیگری نمی شود گذاشت.
به گفته جانبازی آماده سازی ناوگان هوایی ، ریلی و جاده ای از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در برجام است که بصورت جدی و بزرگ در آینده نزدیک ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه با مقايسه روند رشد اقتصادي و تورم بين دو كشور ايران و ونزوئلا كه در قبل از شروع بكار اين دولت شرايطي مشابه داشتند ،  اضافه كرد ؛ در شرايطي كه كشور ونزوئلا تورم 800 درصدي و رشد اقتصادي منفي 48 را تجربه مي كند ارتقاء رشد اقتصادي ايران از 9 / 6- به 5 درصد يعني بيش از 12 درصد رشد و كاهش نرخ تورم به زير 9 درصد به بهترين شكل گوياي توفيق دولت تدبير و اميد در حوزه هاي اقتصادي مي باشد . وي بيان داشت كه وظيفه ما مسئولين و تمام مديران است كه در كنار برگزاري باشكوه و پر شور برنامه هاي دهه مبارك فجر با بيان اين توفيقات و تنوير اذهان عموم نسبت به تزريق روحيه نشاط و اميد در جامعه تلاش نماييم.