در مراسمی از ۶۷ کوهنورد ، فعالان هیات ، برترین باشگاه ها و مربیان برتر این هیات در گیلان تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش ندای گیلان،مراسم تجلیل از برترین های هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان با حضور رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی ، برگزار شد.

در این مراسم با حضور جامعه هیات کوهنوردی گیلان ، ۲۴ کوهنورد صعود کننده به یکی از قلل کشور گرجستان ، ۱۰ برگزیده صعودهای ورزشی ، مسئولان چهار باشگاه ، سه مربی برتر ، ۱۰ فعال تیم های منتخب، پنج اعضای برتر کارگروه ها و همچنین سایر مسئولان این هیات مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان در جریان این مراسم گفت: طی چند سال اخیر هیات کوهنوردی رشد خوبی داشته و نسبت به سال گذشته نیز در اکثر بخش ها رشد قابل قبولی داشته که این امر باعث شده تا رتبه این استان در سطح کشور از ۱۶ به رتبه نهم ارتقاء یابد.

مصطفی قامتی افزود: خوشبختانه این استان از مربیان توانمند و ارزشمندی برخوردار است که در این راستا ، مهتاب راستی ، زهرا جنسی و نیما فریدمجتهدی از گیلان در جمع برترین مربیان فدراسیون کوهنوردی قرار گرفتند که البته نیما فریدمجتهدی نیز به عنوان پژوهشگر نمونه نیز انتخاب شد.

وی بیان کرد: این هیات در برگزاری دوره های آموزشی همگانی رتبه اول را دارد و همچنین یکی از بارزترین عملکرد هیات کوهنوردی گیلان مربوط به بخش جست و جو و نجات است که کارگروه استان گیلان توانسته در سطح کشور عنوان برتر را کسب کند.

رئیس هیت کوهنوردی گیلان خاطرنشان کرد: همچنین طرح حفظ محیط و کمترین آسیب رساندن به کوهستان با استفاده صحیح از کوه روی نیز به عنوان یک طرح آزمونه (پایلوت) در کشور می توان استفاده شود تا به علاقمندان به کوه پیمایی آموزش صحیح این رشته داده شود.

قامتی اضافه کرد: همچنین پس از تلاش های زیاد، یک گروه ۱۵ نفره به یکی از قلل کشور گرجستان صعود کردند که این صعود برون مرزی پس از حدود ۱۲ سال در گیلان اتفاق افتاد و امیدواریم که شاهد صعودهای برون مرزی بیشتری توسط کوهنوردان گیلانی باشیم.

وی به احداث سالن سنگ نوردی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک ۴۰ درصد این سالن پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری آن ، علاوه براینکه علاقمندان به این رشته از گیلان می توانند از آن بهره ببرند ، با هماهنگی فدراسیون نیز ، تمرینات تیم ملی را می توان در آن برپا کنیم و این مکان کمپ تیم های ملی نیز شود.