با حضور معاون مشارکت های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای نخستین بار مدل سازی فرآیند شبکه اجتماعی حمایت از زنان سرپرست خانوار در گیلان صورت گرفت.

به گزارش ندای گیلان، کمال اکبری معاون مشارکت های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در نخستین روز از سفر خود به گیلان شامگاه چهارشنبه از فعالیت های سازمان های مردم نهاد شامل مدل سازی شبکه های اجتماعی خیرین باهدف توان افزایی زنان سرپرست خانوار استان وبرندسازی فعالیت های این حوزه، المپیاد استعدادیابی کودکان حاشیه شهر رشت، نمایشگاه عرضه و ارائه فعالیتهای توان افزایی خانوارها و فعالیتهای صورت گرفته در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی بازدید کرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان درحاشیه بازدید از این موسسات خیریه مردم نهاد با اشاره به اینکه در دولت سیاست‌های خوبی در حوزه تشکل‌های اجتماعی وجود دارد،اظهار کرد: اگر این تشکل‌ها هم‌راستا و هدفمند حرکت کنند، مشارکت‌های اجتماعی به هدف خود که ارتقای سطح اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه است، خواهند رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید مشارکت اجتماعی در جامعه نهادینه شود،افزود: این سازمان‌ها فرصتی موثر و مغتنم برای گسترش مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان و ارتقای دانش و مهارت‌های ارتباطی آنها با هدف دستیابی به سطح مناسبی از توسعه در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه سرمایه اجتماعی، شبکه اجتماعی دسترس پذیریست که برمبنای اعتماد و تعامل شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت های اجتماعی به انسجام اجتماعی بیشتر منجر خواهد شد.

وی هدف از مدل سازی شبکه های اجتماعی را سهیم شدن درتاثیر گذاری و دستیابی به یک توسعه پایدار همه جانبه دانست و با بیان اینکه شناخت آسیب‌های اجتماعی با همکاری سمن‌ها به سلامت و امنیت جامعه کمک می‌کند، گفت: فعالان اجتماعی در کنار مسئولان می‌توانند با شناسایی و شناخت این آسیب‌ها، موضوع فعالیت‌های خود را در مسیر رفع این مشکلات سازماندهی کنند.

ابروفراخ، ضمن تبیین سیاست‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌های حوزه مشارکت اجتماعی سازمان های مردم نهاد افزود: سازمان های مردم نهاد یکی از اساسی ترین محورهای توسعه پایدار کشور به شمار می‌ روند که تامین کننده رفاه اجتماعی و افزایش آن هستند و وزارت کشور بر اساس برنامه ششم توسعه حمایت از سازمان‌های مردم نهاد را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای فعالیت سازمان های مردم نهاد و جلب مشارکت های اجتماعی گفت: یکی از اهداف وزارت کشور این بوده که با مدل سازی شبکه های اجتماعی خیرین باهدف توان افزایی زنان سرپرست خانوار استان و برندسازی فعالیت های این حوزه  اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهد که پروژه ( گیل بانو)، یکی از نمونه های بارز این برنامه ها است.