احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت :برای رفع مشکلات فعالان حوزه صنایع کوچک باید چاره اندیشی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با فریبرز سعیدی کیا دیدار و گفتگو کرد .

وی در خصوص نقش و اهمیت صنایع کوچک گفت : این صنایع نقش موثری در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری ایفا کرده و حمایت از آن باید در اولویت حوزه تولید قرار گیرد.

احمدی گفت: بخش عمده ای از صنایع فعال، صنایع کوچک و متوسط است که برای نقش آفرینی بیشتر در حوزه اشتغال باید تقویت و حمایت شود.

وی با بیان اینکه ، مشکلات گذشته تنگناهایی را برای بنگاه های اقتصادی در حال حاضر ایجاد کرده، تصریح کرد: باید بانک ها و تمام دستگاه های مربوطه استان همکاری لازم را جهت حمایت از تولیدکنندگان داشته باشند.

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: تولیدکنندگان نیز باید تا جایی که امکان دارد همکاری لازم را جهت پرداخت معوقات خود انجام دهند تا بانک ها بتوانند با بازگشت تسهیلات اعطایی، تسهیلات جدید و مورد نیاز را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

وی از بانک ها خواست نسبت به تولیدکنندگان استمهال لازم را داشته باشند و اگر در مواردی امکان بخشودگی نیز وجود دارد همکاری لازم را انجام دهند.

محمد رضا احمدی نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در خصوص رعایت شرایط زیست محیطی و الزامات آن در صنعت بیان داشت : الزامات زیست محیطی باید در توسعه صنعتی استان ملاک اصلی بوده و صاحبان صنایع رعایت آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در پایان افزود : رعایت شرایط زیست محیطی به عنوان اولین و مهمترین شاخص برای ارزیابی و ارزش گذاری طرح های عمرانی و صنعتی باید لحاظ شود .

فریبرز سعیدی کیا رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای بی دریغ جناب دکتر احمدی نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در حوزه صنعت به ویژه صنایع کوچک بیان داشت : یکی از تعهدات ما به صنعتگران توسعه فعالیت های واحدهای صادراتی است که برگزاری نمایشگاه های متعدد باعث اعتماد سازی بیش از پیش بین مردم برای گرایش به تولید داخل و دستیابی به بازارهای خارجی در کشورهای هدف خواهد بود .

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : پساب و پسماند زباله پلیدترین عنصر روی زمین هستند چون باکتریهای موجود در خاک را نابود، زمین را عقیم، به سفره‌ های آب زیر زمینی نفوذ و دوباره به سطح خاک می‌آیند و تمام موجودات زنده، درختان، گیاهان و بذر‌های سطح خاک را نابود می‌کنند.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان رعایت ملاحظات زیست محیطی را یک اصل برای تمامی فعالان در عرصه صنعت دانست و گفت: بررسی، مطالعه و رصد کامل واحدهای مزبور به لحاظ نوع آلودگی، تجهیز و تکمیل تصفیه خانه های صنعتی از مهمترین اقدامات با هدف کاهش آلودگی واحدهای صنعتی و توسعه پایدار محیط زیست استان میباشد .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ، شهرکهای صنعتی را یکی از بهترین وکامل ترین مکانهای صنعتی در کشور دانست و افزود: این شهرکها در امر رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی پیشگام هستند.