رئیس کل دادگستری گیلان هدف از قیام امام حسین (علیه السلام) را بیدار کردن مردم از جهل و نادانی عنوان کرد و گفت: دین خشن و اسلام خشن زاییده جهل است چنانچه اساس پدید آمدن داعش نیز برخاسته از جهل و جاهلیت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اولین یادواره شهدای بسیج حقوقدانان استان گیلان با حضور وکلا، کارشناسان و سایر حقوقدانان بسیجی استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه خداجویی و خداخواهی تمایل فطری بشر است، اظهار داشت: شهدا مظهر و نمایاننده اسماء و صفات الهی در روزگار ما بودند که جز خدا در آینه قلب آنان، معبودی نبود.

وی یکی از ویژگی‌های شهدا را عدم وابستگی آنان به دنیا بیان کرد و افزود: گذشت و ایثارگری در جبهه‌ها موج می‌زد و خدا در نظر آنان بزرگ‌تر از دنیا و دلبستگی‌های دنیایی بود.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه برای رسیدن به خدا باید از دنیا فاصله گرفت، تصریح کرد: شهدا عظمت و کبریایی خدا را می‌دیدند لذا دارای خوف و خشیت بودند و ما امروزه چون خود را مخاطب قرآن نمی‌بینیم از تهدید‌ها و انذارهای الهی نگرانی و هراسی نداریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عشق و دلدادگی از دیگر خصوصیات بارز شهدا بود و شهدا نه با عقل، بلکه با عشق توانستند زیبایی‌های دین را برای ما نمایان کنند.

این مقام ارشد قضایی هدف از قیام امام حسین (علیه السلام) را بیدار کردن مردم از جهل و نادانی عنوان کرد و گفت: دین خشن و اسلام خشن زاییده جهل است چنانچه اساس پدید آمدن داعش نیز برخاسته از جهل و جاهلیت است.

وی در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم یادواره شهدا ابراز داشت: آنچه شهدا امروز از ما انتظار دارند این است که خود را به سلاح علم و دانایی مسلح کنیم و در مسیر زدودن زنگار‌های جهل و نادانی از جامعه و خانواده خود با ایثار و فداکاری جهاد نماییم.