تیرلسون گفته حذف اسد ممکن است فشارهای نظامی بزرگتری از سوی آمریکا و متحدینش بطلبد اما با این حال اشاره کرد که این روش مورد علاقه انها نیست.

به گزارش ندای گیلان از بلومبرگ،وزیر امور خارجه آمریکا، رکس تیلرسون گفت:”پشت حملات موشکی تلافی جویانه آمریکا به سوریه پیام تغییر نکردن سیاست های نظامی آمریکا در قبال سوریه نهفته است و علاوه بر این حامل پیامی برای کشورهایی است که در محدودههای معین بین المللی عمل نمی کنند.”

او ادامه داد:” آمریکا همچنان امیدوار به این است که در یک پروسه سیاسی مردم سوریه بتوانند برای سرنوشت بشار اسد تصمیم بگیرند ”

وی هم چنین گفت :حملات هوایی پیامی به ابشار اسد بود که بداند نقض معاهداتش درباره منع استفاده از سلاح شیمیایی بدون جواب نخواهد ماند. و اگر پرزیدنت ترامپ نیازی به حملات بیشتر ببیند حتما این کار را انجام خواهد داد.

تیلرسون در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره کرد که هدف اول آمریکا مبارزه با داعش است و پس از این مهم می توان به تثبیت کردن شرایط سوریه توجهی وافر کرد.

او گفت که حذف اسد ممکن است فشارهای نظامی بزرگتری از سوی آمریکا و متحدینش بطلبد اما با این حال اشاره کرد که این روش مورد علاقه انها نیست.
لینک خبر در بلومبرگ (+)