استاندار گیلان گفت: اگر می‌خواهیم مشکل رودخانه‌های گوهررود و زرجوب حل شود باید ابتدا مشکل فاضلاب شهر رشت حل شود زیرا با حل مشکل فاضلاب بسیاری از موانع برطرف خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،مصطفی سالاری امروز در نشست خبری با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم افتتاح راه‌آهن رشت – قزوین مسئله سیاسی آن است اظهار کرد: راه‌آهن رشت – قزوین درزمانی افتتاح شد که کشور در تحریم بوده و با انجام این کار به دنیا ثابت شد که ملت ایران در هر حوزه‌ای به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح راه‌آهن رشت – قزوین استان گیلان به کشورهای همسایه نزدیک خواهد شد گفت: استان گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ افزایش رونق اقتصادی است که بااتصال راه‌آهن رشت به آستارا و‌ ارتباط ریلی بیشتر با دیگر کشورهای همسایه این امر محقق خواهد شد.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه با دو دیدگاه می‌شود به افتتاح راه‌آهن رشت به قزوین اندیشید تصریح کرد: با افتتاح این راه‌آهن استان به یک پیشرفت به لحاظ اقتصادی و لجستیک رسیده و بحث دیگر که برای استان بسیار مفید خواهد بود تعامل و‌ تقویت کارکرد با دیگر کشورهای همسایه برای ایجاد رونق اقتصادی است.

سالاری لازمه افزایش ترانزیت کالا در استان گیلان را اتصال شبکه ریلی به بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی و آستارا عنوان کرد و افزود: اتصال شبکه ریلی راه‌آهن رشت – قزوین به بندر کاسپین، آستارا و منطقه آزاد انزلی یک افق بسیار مناسب برای استان است که‌ باعث افزایش ترانزیت کالا و درنتیجه افزایش رونق اقتصادی در منطقه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا هیچ مشکل منابع مالی وجود ندارد بیان کرد: برای افتتاح و‌ تکمیل این راه‌آهن، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه و‌ قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته‌شده تا روند تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تکمیل راه‌آهن رشت قزوین به آستارا حدود هشت هزار میلیارد اعتبار لازم است افزود: اتصال راه‌آهن به آستارا یک پروژه سنگین است که ۵۰۰ میلیارد آن را از طریق خارج و‌ مابقی توسط دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام خواهد شد.

سالاری با اشاره به تعداد شغل‌های ایجادشده در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان گیلان گفت: با حضور رئیس‌جمهور حدود 50 طرح در گیلان به بهره‌برداری رسید که از این ۵۰ طرح، سه هزار و ۷۰۰ شغل برای جوانان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار برای تجهیز ورزشگاه‌های گیلان توسط دولت اظهار کرد: جوانان برای آرامش در جامعه نیاز به فضاهای ورزشی مناسب دارند که برای انجام این کار حدود ۱۶۲ میلیارد تومان برای تجهیز ورزشگاه عضدی رشت، تختی انزلی و سالن ورزشی لاهیجان اختصاص‌یافته است.

استاندار گیلان مشکل استان گیلان را مسئله فاضلاب دانست و بیان کرد: مردم در استان گیلان بخصوص شهرستان رشت با مشکل جدی در حوزه فاضلاب مواجه هستند که برای حل آن ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شده است.

سالاری با بیان اینکه نیازهای جامعه برای افتتاح در حوزه‌های مختلف متفاوت است اظهار کرد: مردم نیازهای متفاوتی از مسؤولین برای مطرح و حل شدن آن دانستند که ازجمله آن می‌توان به مشکل آب شرب، افتتاح بیمارستان در لاهیجان اشاره کرد که تلاش مسؤولین به بهره‌برداری رسید.

وی با ابراز خرسندی از تلاش‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و‌ خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه همه مسؤولین استان گیلان ازجمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیگیر مشکلات مردم بودند تا با حضور رئیس‌جمهور به استان گیلان مشکلات موردنظر را بیان و برای حل آن تلاش کنند.

استاندار گیلان مصوبات انجام‌شده در استان گیلان توسط رئیس‌جمهور را بی‌نظیر عنوان و تصریح کرد: آنچه در این سفر توسط رئیس‌جمهور به تصویب رسید بی‌نظیر و حتی کم‌نظیر بوده است و امیدوارم یک هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان که در این سفر به استان گیلان اختصاص‌یافته است محقق شود.

سالاری با اذعان به اینکه برای پیگیری مصوبات انجام‌شده رئیس‌جمهور یک ستاد رصد مستقیم تشکیل خواهیم داد گفت: طبق سالیان گذشته با تشکیل ستاد رصد مستقیم مصوبات را از طریق سازمان برنامه بودجه و سپس از طریق وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری خواهیم کرد زیرا سازمان برنامه بودجه، اعتبارات را به وزارت خانه و یا به هود استان‌ها پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم تجهیز و نصب واگن‌های گردشگری خاطرنشان کرد: از سه ماه پیش مذاکرات لازم با مسؤولین‌ وزارت راه و شهرسازی آغازشده تا بتوانیم واگن‌های گردشگری (VIP) را دریافت و برای خدمات‌رسانی به مردم در قطار نصب کنیم.

استاندار گیلان یکی از دغدغه‌های مهم رئیس‌جمهور را رودخانه گوهر رود و زرجوب دانست و افزود: اگر می‌خواهیم مشکل رودخانه‌های گوهررود و زرجوب حل شود باید ابتدا مشکل فاضلاب شهر رشت حل شود زیرا با حل مشکل فاضلاب بسیاری از موانع برطرف خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه از مردم می‌خواهم به اعضا شورای اسلامی شهر رشت اعتماد کنند گفت: در آستانه نوروز مردم از اعضا شورا اسلامی رشت انتظار انتخاب شدن شهردار و رفع بلاتکلیفی در مرکز استان رادارند که امیدوارم این امر انجام شود.