استاندار گیلان نمازجمعه را جایگاهی برای تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب عنوان و تأکید کرد: بایستی با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد، در جهت رفع مشکلات مردم، تحول ایجاد کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در چهارمین گردهمایی امامان جمعه گیلان که با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعهه رشت در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار شد؛ با بیان اینکه نقش ائمه جمعه برکسی پوشیده نیست، اظهار کرد: نقش بصیرت افزایی و هدایتگری نمازجمعه، کاملاً روشن است.

وی تریبون‌های نمازجمعه را تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب دانست و گفت: در دولت مردمی، جهادی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت در استان، گیلان را یکی از استان‌های سالمند عنوان و کاهش موالید و آمار بالای طلاق را آسیب اجتماعی دانست و افزود: امامان جمعه عهده‌دار فرماندهی قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی هستند و بایستی موضوعات فرهنگی پررنگ‌تر شود.

وی غفلت‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ را نگران کننده دانست و با اشاره به اینکه بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است، اظهار داشت: باید گسست ایجاد شده در نظام خانواده باتوجه جدی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی ،  کنترل و صیانت شود.
استاندار گیلان مبارزه با فساد، جوانگرایی و جهاد اقتصادی را محور برنامه‌های خود عنوان و بر ضرورت انجام امور به صورت علمی و فارغ از شعار تأکید و تصریح کرد: ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقواست و باید در همه امور خدا را درنظر بگیریم.
وی گفت: باید با ایجاد اراده‌ای واحد از ظرفیت نخبگان، چهره‌های معنوی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی استفاده کنیم تا تک صدایی از بین برود.
دکتر عباسی با اشاره به اینکه برخی‌ها برای خود پدرخواندگی سیاسی ایجاد کرده‌اند به نحویکه جوان‌های انقلابی مظلوم واقع شده‌اند، گفت: باتوجه به باور شخصیت انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی و اقدامات شبانه‌روزی ایشان، ما نیز موظف به انجام کار بطور بی‌وقفه هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه کارهایی انجام شده اما کاستی‌های فراوانی وجود دارد، افزود: انجام پروژه‌های باقیمانده، توجه به کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت که در دل طبیعت زیبای گیلان مغفول مانده؛ باید با فسادستیزی، محرومیت زدایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه، مسائل استان با ریخت و پاش و اسراف ، به شیوه ای گران اداره شده، گفت: متأسفانه نظارت در سطح پایینی بوده وگرنه احدی جرأت ایجاد رانت و فساد به خود نمی‌داد.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی دریافت شده اما متناسب با آن طرح هزینه نشده، افزود: بروکراسی اداری آنقدر پیچیده است که سرمایه‌گذاران را متوقف می‌کند و باید با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد تحول ایجاد کنیم.
استاندار گیلان مطالبه‌ گری را حق ائمه‌ جمعه به عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم دانست و گفت: امید در میان مردم ایجاد شده و نباید آنان را مأیوس کنیم.

وی فسادستیزی را خط قرمز خود دانست و با بیان اینکه با احدی تعارف ندارم، افزود: از ائمه جمعه انتظار دارم تا با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

در این جلسه علاوه بر نماینده ولی فقیه در گیلان، شماری از امامان جمعه نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند‌.