فرمانده نیروی انتظامی شهر قدس گفت: برای تحقق امنیت مطلوب ، ما نیاز به سه مولفه داریم: قانون، مجریان قانون و مردم قانون پذیر که مهم ترین اولویت ها آنها مردم هستند. به گزارش ندای گیلان تهران ، سرهنگ  شاهپور فلاحی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس در نشست خبری با اصحاب  رسانه ضمن تشکر از […]

فرمانده نیروی انتظامی شهر قدس گفت: برای تحقق امنیت مطلوب ، ما نیاز به سه مولفه داریم: قانون، مجریان قانون و مردم قانون پذیر که مهم ترین اولویت ها آنها مردم هستند.

به گزارش ندای گیلان تهران ، سرهنگ  شاهپور فلاحی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس در نشست خبری با اصحاب  رسانه ضمن تشکر از تعامل رسانه  گفت : از همکاری بسیار خوب اصحاب رسانه با معاونت اجتماعی  نیروی انتظامی شهرستان قدس  در طی یکسال گذشته قدردانی می کنم  وی در خصوص عملکرد  یکساله نیروی انتظامی اظهارکرد: یکسال را پشت سر گذاشتیم علی رقم چالش هایی که در طول سال گذشته داشتیم ، با تعاملی خوبی که مجموعه نیروی انتطامی با ادارات و همکاری مردم عزیز با این مجموعه داشتند امنیت نسبتا مطلوب و پایداری را دراین شهرستان برقرار کردیم.

سرهنگ فلاحی افزود: قطعا برای تحقق امنیت مطلوب ، ما نیاز به سه مولفه داریم: قانون، مجریان قانون و مردم قانون پذیر که مهم ترین اولویت ها آنها مردم هستند که باید مطیع قانون باشند و وظایف خود  را در چهارچوپ قوانین و مقررات انجام دهند.

وی ادامه داد : مردم باید همکاری لازم با دستگاه انتظامی داشته باشند و مشارکت و توجه به توصیه های پلیس حایز اهمیت است.

 فلاحی گفت :  این آیتم ها نشان می دهد مردم ما قانون پذیرهستند و شعار ما همیشه این بود زمانی امنیت مطلوب مقرر خواهد شد که مردم مشارکت  لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند و این امر در این شهرستان مقررشده است.

وی گفت :اقدامات بسیار مطلوبی در سال گذشته داشتیم یکی از موارد مهمی که هم دغدغه مردم وهم دغدغه مسولین انتظامی است  سلسله مراتب  فرماندهی است و بحث  رضایتمندی مردم ، رسیدگی به موقع مطالبات شهروندان عزیز مد نظر می باشد.

وی خاطر نشان کرد :  دراین راستا مرکز فوریت های پلیس 110 به صورت متمرکز دراستان مستقر هستند و به موقع مطالبات مردم را پاسخگو می باشند .

بیش از 58 هزار تماس تلفنی با 110 داشتیم که 98.5  درصد از این تماس ها را توانستیم عملیاتی کنیم.

سرهنگ فلاحی افزود : منظور از 98.5 درصد این است که واحدهای گشت انتظامی به محل مورد نظر و سرصحنه مواردی که پیش آمده حاضر شدند و تماس 110 عملیاتی کردند و به مطالبات مردم رسیدگی کردند و پاسخگوی مشکلات مردم بودند.

 وی در زمینه نزدیک شدن به ایام نوروز و فرا رسیدن سال نو گفت :  یکی از دغدغه های مسئولین نیروی انتظامی بحث آسایش و آرامش در سال جدید است که توانستیم با بهره گیری از امکانات خودرویی ، موتورسیکلت ، امکانات پرسنلی که در اختیار مجموعه فرمانده انتظامی شهرستان است و با افزایش واحدهای گشتی و استقرار تعداد 5 کانکس که عوامل انتظامی در آن به صورت شبانه روز حضور دارند و در ورودی و خروجی های شهرستان فعال هستند امنیت و آرامش مردم را برقرار کنیم.

وی تاکید کرد :  همچنین کانکس پلیس راهور در هسته مرکزی شهرستان به طور شبانه روزی برای  هدایت مسافرین نوروزی و سطح امنیت در حوزه استحفاظی فعال است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در شب چهارشنبه آخرسال به صورت 100 درصد آماده باش بوده و اقدامات گسترده ای در این زمینه صورت داده ، گفت: بر اساس اطلاعات سنوات گذشته 103 نقطه حادثه خیز در سطح شهرستان  شناسایی شده که پلیس در آن مکان ها با حضور پررنگ خود مانع از بروز حوادث ناگوار شد.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه پلیس شهرستان قدس با ظرفیت های موجود خود اقدامات خوبی را برای آگاه سازی شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت های منازل و خودرو انجام داده، گفت: تمهیدات خاصی برای ایام نوروز در سه نوبت قبل، حین و بعد از این ایام در نظر است که استقرار ماموران انتظامی به صورت گسترده به شکل محسوس و نامحسوس در سطح معابر و مراکز خرید برای پیشگیری از وقوع سرقت و روان سازی ترافیک، نمونه ای از اقدامات پلیس بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ایام نوروز علاوه بر یگان های فعال در طول سال، پنج ایستگاه پلیس برای خدمت رسانی مضاعف به شهروندان و مسافران نوروزی شهرستان قدس راه اندازی  و تقویت شده است، گفت: از 28 اسفند ماه گشتی های ویژه از  تیم های محسوس و نارمحسوس انتظامی ،  راهور  و نیز پلیس افتخاری  سازماندهی شده و از آنان  استفاده خدمتی خواهد شد.

سرهنگ فلاحی در ادامه با اشاره به تشکیل 24 پرونده در خصوص قاچاق کالا گفت: در 12 ماه گذشته 30 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در شهرستان قدس کشف  و 31 نفر در این ارتباط دستگیر و 13 دستگاه خودرو  نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس  بیان داشت: در حوزه موادمخدر شاهد کشف 750 کیلوگرم  انواع مواد مخدر در سطح شهرستان بوده ایم که در این ارتباط 851 نفر از سوداگران مرگ دستگیر و 580 نفر معتاد  و کارتن خواب جمع آوری و تحویل کمپ های ماده 15 و 16 شدند.

این مقام ارشد انتظامی  با اشاره به دستگیری 891 نفر سارق و مالخر  در پلیس آگاهی و کلانتری های تابعه  در 12 ماه گذشته ، اذعان  داشت: با تلاش همکاران من در رده های انتظامی  انواع وقوعات سرقت در سطح شهرستان در مقایسه با سال 1395

 با کاهش شش درصدی همراه بوده است .

وی در پایان گفت: در حال حاضر شاهد امنیت مطلوبی در سطح شهرستان  هستیم و امیدواریم با اجرای طرح های انتظامی در ایام نوروز، شاهد افزایش احساس امنیت شهروندان نیز باشیم .