ا مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح در سفر به استان گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از آموزش هایی که در بستر آموزش و پرورش و آموزش عالی ارائه می شود جنبه تئوری دارد، گفت : عدم آشنایی جوانان با مهارت ها و دانش عملی از مهم ترین عوامل بیکاری و بروز ناهنجاری های اجتماعی است.

به گزارش ندای گیلان،حیدرنیا مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح در سفر به استان گیلان به تشریح طرح مهارت‌آموزی سربازان اشاره و اظهار داشت: این طرح بر اساس تاکید و دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده بهینه از دوران خدمت وظیفه سربازان، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از آموزش هایی که در بستر آموزش و پرورش و آموزش عالی ارائه می شود جنبه تئوری دارد، گفت : عدم آشنایی جوانان با مهارت ها و دانش عملی از مهم ترین عوامل بیکاری و بروز ناهنجاری های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح سربازان مهارتی متناسب با علاقه‌مندی و توانمندی خود ، آموزش می بینند تا پس از پایان خدمت بتوانند وارد بازار کار شوند.

حیدرنیا به نقش وزارت آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای و ارتباطات و فنآوری اطلاعات در این زمینه اشاره و اضافه کرد: باید بستری فراهم شود تا سربازان با مهارت بتوانند با اولویت بالاتری وارد بازار کار شوند و حمایت های تسهیلاتی از آنان صورت گیرد تا انگیزه یادگیری و تکیه بر توان داخلی در آنان و همسالان آنها، تقویت شود.