معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت از مکاتبه و رایزنی شهردار رشت با معاون اول رئیس جمهور خبر داد .

به گزارش ندای گیلان از رشت،مجتبی ماه پسند از مکاتبه و رایزنی شهردار رشت با معاون اول رئیس جمهور محمد مخبر با موضوع فراهم کردن ساز و کاری برای بخشودگی جرایم مالیاتی شهرداری رشت از سوی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان خبر داد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت در تشریح بیشتر این موضوع ابراز داشت: امروزه مدیریت شهری نقش اساسی در پایداری و توسعه یافتگی شهرها و زندگی شهروندان دارد. بنابراین تامین منابع مالی از مهمترین مولفه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری به منظور ارائه خدمات بهینه به شهروندان محسوب می‌شود.

ماه پسند اضافه کرد: تقارن شرایط بحرانی شیوع ویروس کووید ۱۹ با اجرای وظایف محوله جهت تامین بخشی از منابع مالی از یک طرف و همچنین بدهی‌های بسیاری از شهرداریهای کشور از طرف دیگر بالتبع این شهرداری را نیز به شدت با مشکل تامین منابع مواجه نموده است.

وی با اعلام این خبر که شهرداری رشت بابت مانده جرایم مالیات مستقیم، مانده جرایم مالیات ارزش افزوده و عوارض ارزش افزوده شهرداری و سازمانهای تابعه به اداره کل امور مالیاتی استان گیلان بدهکار است، افزود: به منظور برنامه‌ریزی و پیگیری جهت تحقق منابع و جبران کمبود نقدینگی از معاون اول رئیس جمهور درخواست گردید تا جرایم مزبور که به عموم شهرداریهای کشور تعمیم می‌یابد، مورد بخشودگی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور قرار گیرد.

گفتنی است پس از رایزنی‌ها و پیگیریهای مستمر و مکاتبه‌ای از سوی دفتر معاون اول رئیس جمهور با دفتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با موضوع درخواست بخشودگی جرایم و دیرکرد مالیاتی، مبلغ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بخشودگی قرار گرفت.