معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:تمامی متخصصین عفونی و داخلی و همچنین پزشکان عمومی می بایستی از تعطیلی مطب خود خودداری کرده و هرگونه تعطیلی موسسات پزشکی و مطب پزشکان تخلف محسوب می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر سید حسن میری در جمع خبرنگاران، با تشکر از همراهی و مساعی همه مراکز درمانی و موسسات پزشکی استان بر ضرورت ادامه فعالیت این مراکز و توزیع بیماران بین موسسات پزشکی جهت جلوگیری از انتشار بیماری ناشی از ازدحام و تراکم بیماران در سطح بیمارستان های استان تاکید کرد.

وی با اشاره به بخشنامه صادره از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، مبنی بر ضروریات قانونی هماهنگی موسسات پزشکی و واحدهای درمانی استان با سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه، مفاد بخشنامه را تشریح کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تمامی موسسات پزشکی و واحدهای درمانی از جمله درمانگاه ها مطابق با ساعات فعالیت مندرج در پروانه بهره برداری و مطب پزشکان بر اساس ساعات اعلامی به سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه طبق روال جاری فعالیت نمایند و هرگونه تعطیلی موسسات پزشکی و مطب پزشکان تخلف محسوب شده و معاونت درمان دانشگاه موظف به پیگیری و اعمال مقررات مطابق قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی، درمانی و سایر ظرفیت های قانونی است.

میری ادامه داد: هرگونه خودداری از پذیرش بیماران مشکوک به کرونا مشمول قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومان و رفع مخاطرات جانی مصوب ۱۳۵۴ و قانون تعزیرات حکومتی است.

وی افزود: بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی موظف به بکارگیری از کلیه نیروهای در اختیار اعم از رسمی، قراردادی، شرکتی و …( بدون اعمال استثناء) بوده و از آن حوزه انتظار می رود به روند مزبور نظارت دقیق داشته و با موارد مغایر، مطابق ماده ۳۲ آئین نامه تاسیس بیمارستان ها برخورد شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: بیمارستان های معین بیماران کرونایی موظف به جداسازی بیماران در مرحله تریاژ و بستری موقت و اجرای ضوابط ایزولاسیون براساس پروتکل های ابلاغی می باشند.

میری افزود: براساس ماده ۱۲ آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران شاغلان حرفه پزشکی و وابسته مکلفند در مواقعی که به منظور پیشگیری از بیماری های واگیر و یا در هنگام بروز بحران و سوانح از سوی سازمان نظام پزشکی و یا مراجع قانونی ذی ربط اعلام می شود، همکاری ممکن و لازم را معمول دارند.

وی یادآور شد: بر این اساس با توجه به وضعیت موجود، تمامی متخصصین عفونی و داخلی و همچنین پزشکان عمومی می بایستی از تعطیلی مطب خود خودداری و با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی هماهنگی های لازم را با دانشگاه علوم پزشکی در جهت زمانبندی تعطیلات مطب خود به عمل آورند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به اهمیت نظارت بر رعایت پروتکل های اعلامی انتظار می رود تمامی موسسات و واحدهای درمانی با بازرسان اعزامی نهایت همکاری را به عمل آورند. بدیهی است تخصیص منابع و اعتبارات منوط به همکاری لازم با بازرسان اعزامی و تکمیل اطلاعات درخواستی می باشد.