نجفی گفت:اقتصاد مردم گیلان با گردشگری درآمیخته و معیشت بسیاری از مردمان این دیار با حضور گردشگران تامین می شود

به گزارش ندای گیلان؛محمدعلی نجفی در کارگروه گردشگری با بیان اینکه محور توسعه استان در سال 96 توسعه بخش گردشگری است افزود : اقتصاد مردم گیلان با گردشگری درآمیخته و معیشت بسیاری از مردمان این دیار با حضور گردشگران تامین می گردد.

دکتر نجفی با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری، فرصت اشتغال را در پی خواهد داشت  افزود : با رویکرد گردشگری با ورود هر یک نفر گردشگر 6 شغل ایجاد می‌شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان استانی است که با مشکلات منابع طبیعی و زیست محیطی مواجه است افزود : هیچ توسعه ای بدون پیوست زیست محیطی نباید شکل بگیرد اما امروزه کشورهای مختلف در کنار رودخانه و دریا هتل و رستوران می‌سازند و  باید به دنبال راهکار جهت حل مشکلات باشیم و می بایست دانش خود را افزایش دهیم.

وی تمامی روستاهای گیلان را مرکز تفریحی و گردشگری دانست و افزود : بسیاری از مناطق گردشگری استان در دنیا بی‌نظیر و کم‌نظیر می‌باشد و پتانسیل بسیار ارزشمندی در این بخش وجود دارد.

استاندار گیلان افزود : باتوجه به شکل گیری زیر ساخت‌های مناسب نظیر راه آهن، آزاد راه در استان باید شرایط لازم را در جهت حضور هرچه بیشتر گردشگران در استان فراهم کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به اقدامات در حال شکل‌گیری در توسعه بنادر انزلی و کاسپین اظهار داشت : تحقق این مهم در توسعه گردشگری استان موثر بوده و مسافرین خارجی و داخلی به راحتی خواهند توانست از این ظرفیت بهره گیرند.

استاندار گیلان افزود : گردشگری سالم و حلال از ادبیات امروز است و مقوله ای است که از طریق آن می توان توسعه گردشگری استان را رونق بخشید

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : اگر بتوانیم حتی درصدی از جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمان جهان را پذیرا باشیم رونق بسیاری برای گیلان در پی خواهد داشت.

 وی افزود : باتوجه به تعریف شدن 71 منطقه نمونه گردشگری در استان باید با برنامه‌ریزی و فراهم کردن زمینه مناسب زمینه توسعه بخش گردشگری در استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین به سیمای شهری آسیب وارد کرد افزود : باید تا فرصت باقی مانده به نوروز فضای شهرها را برای استقبال از گردشگران فراهم کنیم.

وی بر لزوم زیباسازی و آسفالت معابر تأکید کرد.

وی پیدا کردن راحل برای رفع تنگناهها را از جمله اهداف برگزاری اینگونه جلسات عنوان کرد و افزود : آن مواردی که استناد قانونی است به ان استناد کنیم و آن مواردی را که راه حل دارد باید راه حل مشکلات را احصاء کنیم.

وی افزود : در سال جاری اقدامات ارزشمندی از سوی دولت تدبیر و امید در جهت اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بخشودگی جرایم و امکانات ویژه‌ای در بخش صنعت و کشاورزی در نظر گرفته شد و خوشبختانه گیلان در این بخش پیش‌رو بود.

استاندار گیلان از بهره‌گیری بیشتر استان از سهم تسهیلات تعیین شده در کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و افزود : با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 102 درصد از سهم تعیین شده تسهیلات در کارگروه رفع موانع تولید استان بهره گرفته شد.