ما طبق قوانین‌مان با قاتل ستایش برخورد خواهیم کرد چرا که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و افغانی قائل نمی‌شود

به گزارش ندای گیلان،یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه در حادثه قتل ستایش قریشی، دختر 6 ساله افغانی را مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنیم،‌ گفت: هیچ تفاوتی بین اتباع ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد و بنده به عنوان نماینده ورامین احقاق حقوق این خانواده را دنبال می‌کنم.

سیدحسین نقوی حسینی در حاشیه جلسه علنی امروز  مجلس در جمع خبرنگاران با محکوم کردن قتل ستایش قریشی، دختر 6 ساله افغانی در ورامین،‌ گفت: در مورد این حادثه موضوع را کاملاً مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنیم چون هیچ تفاوتی بین اتباع ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد. بر همین اساس بنده به عنوان نماینده مردم ورامین موضوع حق و حقوق این خانواده را پیگیری و کار را بدون قائل شدن هیچ تفاوتی دنبال می‌کنم.

نماینده ورامین با بیان اینکه این حادثه دل مردم ایران به خصوص ورامینی‌ها را به درد آورد،‌ گفت: دولت و مردم ایران همواره در طی رنج‌هایی که بر ملت افغانستان وارد شده در کنار آنها بوده و رنج‌های این ملت برای ما همچون رنج بر ملت خودمان است. دولت جمهوری اسلامی ایران مدت‌ها میزبان اتباع کشور دوست و برادر افغانستان بوده است. از این رو باید برخورد قاطعانه با قاتل دختر 6 ساله افغانستانی شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: ما طبق قوانین‌مان با قاتل ستایش برخورد خواهیم کرد چرا که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و افغانی قائل نمی‌شود. از همین روست که ما قاطعانه پیگیر این پرونده خواهیم بود تا مسبب این قتل به سزای عمل ننگین خود برسد.

22 فروردین ستایش دختری که پدر و مادرش اهل افغانستان هستند به منظور خرید از سوپرمارکت از خانه خارج شده است که توسط پسر 17 ساله همسایه بعد از تجاوز با چاقو به قتل می‌رسد و قاتل پیکرش را در وان حمام انداخته و رویش اسید می‌ریزد