به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب فلسفیدن با ملانصرالدین نوشتهاسکار برنی فیه و ایزابل میلون با ترجمهروح الله کریمی و مهرنوش هدایتی توسط نشرسینا منتشر شد. کتاب حاضر، مجموعهای است که هر ذهن هوشمند و فعالی را به چالش و گفتوشنود دعوت میکند. چالشی شیرین میان فضایی طنزآلود […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب فلسفیدن با ملانصرالدین نوشتهاسکار برنی فیه و ایزابل میلون با ترجمهروح الله کریمی و مهرنوش هدایتی توسط نشرسینا منتشر شد.
کتاب حاضر، مجموعهای است که هر ذهن هوشمند و فعالی را به چالش و گفتوشنود دعوت میکند. چالشی شیرین میان فضایی طنزآلود و عقلانی. خوانش متفاوت حکایات ملانصرالدین توسط نویسندگان این کتاب، کودکان و نوجوانان را به تفکری فلسفی پیرامون موضوعات زندگی دعوت میکند. فرزندان ما با خواندن این داستانها درمییابند که تار و پود زندگی انسان با نکات نغز و ظریفی بافته شده که اگر آنها هنر گفتوشنود و استدلال خوب را بدانند، بدون شک نقشی خلاقانهتر و زیباتر بر طرح زندگی خود خواهند زد.در بخشی از مقدمه نویسنده کتاب آمده است:طی چندین سال تمرین فلسفی با کودکان و بزرگسالان قصد داشتهایم دو مؤلفه را با هم ترکیب کنیم: تفکر در مورد خود زندگی، و تفکر در مورد خود شخص. از آنجایی که این کار میتواند دشوار باشد، مزیت استفاده از حکایات این است که میتوان با فاصله گرفتن از زندگی واقعی یا شخصیتهای واقعی بر این دشواری فائق آمد.ملانصرالدین یک شخصیت جهانی است، با تمام ویژگیهای انسان، هم میتواند هرکسی باشد، هم هیچکس، قادر است فارغ از خودش به خودش نگاه کند و بخندد. با حکایات او میتوانیم به موضوعات مختلفی مثل: دوستی، مرگ، حقیقت، دروغ ، شرم، دین، اعتماد و … نزدیک شویم و در خصوص تمام این موضوعات پرسشهایی از خود و کودکان بپرسیم، فارغ از اینکه در چه سنی هستند یا اهل کدام کشور، فرهنگ یا محیط خانوادگیاند. همچون برخی کودکان که بسیار زیبا به من میگویند: این حکایات بدون اینکه در مورد ما حرف بزنند، درمورد ما حرف میزنند. این حکایات در مورد زندگی روزانه ما حرف میزنند، و به ما اجازه میدهند که از بالا به تفکرمان و خودمان بیندیشیم، با نگرشی که نه خوب است و نه بد خود را بنگریم. این حکایات ما را با خودمان آشتی میدهند. این حکایات به ما میآموزند که چگونه به خود اعتماد کنیم، چگونه خود را دوست بداریم.
نشر سینا این کتاب را در 140 صفحه با قیمت 15هزار تومان منتشر کرده است.انتهای پیام/و