مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان با بیان اینکه، عده اي به تعطیل كردن فعاليتهاي سياسي و سخنراني ها اقدام می کردند گفت: در این استان به شدت با این جریان ها مقابله شد.

علی اکبر پوراوزان مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان،با بیان اینکه در گیلان 43 تشکل سیاسی  پروانه رسمی فعایت دارند گفت:برای 23 تشکل و حزب سیاسی در دولت تدبیر و امید پروانه فعالیت صادر شده است.
وی با بیان اینکه به همین میزان در استان تشکل غیر پروانه دار فعالیت می کنند بیان داشت:از همه ی این تشکل ها دعوت می کنیم که با نسبت به اخذ پروانه و فعالیت قانونی اقدام کنند.

وی در خصوص آزادی فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی در گیلان بیان داشت:مدیران استان به شدت پیگیر هستند که آنچه که فعالیت سیاسی تشکل ها نامیده میشود با فضای باز همراه باشد  و به مشکل بر نخورد.

پوراوزان افزود:اما متأسفانه عده اي به تعطیل كردن فعاليتهاي سياسي و سخنراني های تشکل ها در اين استان اقدام مي كنند.

وی با تصریح بر اینکه خوشبختانه حركت هاي مؤثري در این خصوص انجام و به شدت با این جریان ها مقابله شد افزود: نشان دادیم كه در اين استان همه مي توانند فعاليت كنند همانطور كه امروز اصولگرايان ،اصلاح طلبان و حاميان دولت هركدام سخنراني هاي خودشان را دارندو از اين حيث خدارا شاكريم و اميدواريم كه اين روند ادامه داشته باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان در خصوص تصمیمات برای ایجاد شهر و یا بخش جدید در این استان اظهارکرد:مباحثي در رابطه باشهرهای جدید از قبل پيشنهاد شده ولي در هيئت دولت در حال بررسي است.

پوراوزان با بیان اینکه چون تصمیم گیری در خصوص تقسیمات کشوری نياز به مجوز هيئت دولت دارد گفت:اگر اين مجوزها گرفته شود امكان دارد كه چند واحد اجتماعي و جغرافيايي به استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه حوزه کار دولت تدبیر و امید در مباحث سیاسی و میدان داری ها با دولت گذشته قابل مقایسه نیست گفت:دولت یازدهم توسعه سیاسی را با وجود اینکه اساس کارش نبوده در حد مطلوب و به عنوان یک اصل به سر منزل مقصود برساند.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان در خصوص پیگیری وضعیت صنوف کارگری بیان داشت:بخش اساسی  مشكلات كارگري و مباحث كار و اشتغال در سطح استان مربوط به كارخانه هاي راكد و فعال كردن آنهاست.

وی افزود:در اين راستا كارگروه رفع موانع توليد به ریاست آقاي استاندار در سطح  تشكيل و اقدامات مؤثري در زمينه فعال كردن بسياري از شركتها وشهركهاي صنعتي انجام شد.

پوراوزان با تصریح بر اینکه  تاكنون بالغ بر 40 درصد كارخانجات راكد گیلان فعالیت خود را از سر گرفته اند اظهار کرد:اشتغال  در گیلان حركت رو به رشدی  دارد.

وی افزود:بر اساس آمار و ارقام موجود استان گيلان جزء استانهاي برتر کشور در زمینه  بهبود فضای کسب و كار و اشتغالزایی است.