نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنگری در قوانین طرح هادی روستاها از الزامات است تا با تصمیم گیری ها، زندگی را در خارج از این طرح ها برای مردم سخت نکنیم.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،غلامرضا مرحبا، در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح هادی در اکثر روستاها برای مردم دردسر شده است، اظهار کرد: مردم از عدم ارائه خدمات نیز گله مند هستند، زمین آبا و اجدادی ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساله موروثی خانواده در طراحی اولیه و یا بازنگری طرح های هادی با کاربری گردشگری ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه به خانواده ها حتی اجازه تعمیر مسکن های قدیمی روستایی را هم نمی دهند، افزود: این انتظار را مردم دارند که این قوانین بازنگری شود و ما هم همین درخواست را داریم.

مرحبا با بیان اینکه موارد و مشکلات موجود را در بازنگری باید طوری بررسی کنیم که مشکلات گذشته را دوباره نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر نمی توانیم حداقل امکانات را برای مردم ایجاد کنیم، لااقل مشکلاتی را در اثر تصمیم گیری های خود برای آنها ایجاد و زندگی را برای آنها سخت نکنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و پاسخگویی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در این مورد خاص، ایرادات اصلاح شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سایر مشکلات اشاره کرد و یادآور شد: جمع آوری پسماند، تهیه خودروهای جمع آوری پسماندها، کنتورهای آب و لوله کشی ها و سایر موارد از دیگر مشکلاتی هستند که باید برای رفع آنها همفکری شود.

انتهای پیام