نماینده عالی دولت در گیلان گفت: آنچه که در ادارات و نهادها باید به دقت دنبال شود،اجرای صحیح وظایف از سوی مدیران و کارکنان است که این مهم باید در قالب ضوابط محکم و التزام به مهارت خودکنترلی به اجرا برسد.

به گزارش ندای گیلان،عصر امروز دومین جلسه شورای راهبردی توسعه استان به ریاست مصطفی سالاری برگزار شد.

در این نشست آخرین وضعیت کارگروه راهبردی توسعه استان و طرح های اجرا شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان با اشاره به نقش شورای راهبردی توسعه استان در امر قانونگذاری اظهار داشت: آنچه که باید به عنوان هدف در راس امور قرار گیرد ،رسیدن به توسعه پایدار و رفع محرومیت های استان است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد موجبات اعتلای دستگاه های اجرایی را فراهم می کند،توجه به اثربخشی پرسنل و میزان تخصص آنها در انجام امور را امری مهم و قابل ارزیابی در گماشتن آنها در پست سازمانی دانست.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: آنچه که در ادارات و نهادها باید به دقت دنبال شود،اجرای صحیح وظایف از سوی مدیران و کارکنان است که این مهم باید در قالب ضوابط محکم و خودکنترلی به اجرا برسد.

وی با اشاره به نقش میزخدمت در کاهش مراجعه به ادارات و نیز سهولت پاسخگویی به مراجعان تصریح کرد: باید ساز و کار اجرای این طرح در بستر فضای الکترونیک مهیا شود.

سالاری یادآور شد: نظارت و بازرسی بر حسن انجام کار در میز خدمت اجرایی با جدیت دنبال شود و دستگاه هایی که در این امر کوتاهی می کنند نیز معرفی شوند.

وی بر ضرورت اجرای صحیح قانون و شهامت در انجام وظایف محوله از سوی مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد و به مدیرانی که با کم کاری و میانه روی های غیرقانونی موجب رکود سازمانی می شوند ،هشدار داد.

استاندار گیلان در پایان عدم جذب نیرو با عناوین مختلف را امری مهم خواند که باید با جدیت از سوی مدیران استانی و دستگاه های اجرایی رعایت شود و در تمامی گزینش ها معیار انتخاب پیروزی در شرایط رقابتی باشد.