نوری گفت: ۳۵۰۰ کیلومتر آزادراه در قالب ۲۲ پروژه آزادراهی تعریف شد و ۴۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آزادراه‌های کشور اختصاص یافت

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم ، حسن احمدی نوری  امروز در حاشیه بازدید از 11 کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت قزوین در منجیل، اظهار داشت: در سال 95، 3500 کیلومتر آزادراه در قالب 22 پروژه آزادراهی تعریف شد و 4400 میلیارد ریال اعتبار به آزادراه‌های کشور اختصاص یافت.

وی با اشاره به رشد پروژه‌های آزادراهی در سال آینده و نیز ابزارهای مختلف تأمین مالی دولت، افزود: علاوه بر اسناد خزانه،  25 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت نیز چاپ می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه های کشور با بیان اینکه باید 10 هزار کیلومتر آزاد راه در کشور داشته باشیم، گفت: هم اکنون 2350 کیلومتر آزاد راه در دست بهره‌برداری داریم و 1600 کیلومتر آزاد راه نیز در دست ساخت است.

احمدی نوری همچنین به تأکیدات ریاست جمهوری در سفر هیئت دولت به گیلان بر احداث 11 کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت_قزوین اشاره و تصریح کرد: 3200 متر از این آزاد راه در حال ساخت از مناطق ریزشی عبور می‌کند و سخت‌ترین قسمت پروژه است و اکنون در اولویت کار قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بیان کرد: برای این 3200کیلومتر از آزادراه در دست ساخت، 1800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که با 1000 میلیارد ریال هزینه 60% پیشرفت کار دارد و در تلاش هستیم که باند رشت_ قزوین تا شب عید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی باقیمانده آزاد راه رشت_ قزوین به‌خوبی پیش می‌رود به‌طوری که برای احداث 3200 متر از باقیمانده آزاد راه رشت_ قزوین، 3 کیلومتر تونل در مدت 14 ماه حفر شد که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.