مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در جلسه شورای معاونین و مدیران ستادی گفت: باید گیلانمان را به لحاظ صنعتی سازی به شأن و منزلت واقعی خود برسانیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، طی نشستی با معاونین و مدیران ستادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان به بیان اهمیت نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: سال «جهش تولید» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، نقشه راه روشن و آینده ساز برای عبور از مراحل رشد و توسعه و رسیدن به پیشرفت همراه با عدالت است.

وی در ادامه بیان داشت: اقدام و عمل را در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و اقتصاد مقاومتی در مدیریت مناسب اجرای درست پروژه‌ها و کاهش هزینه‌ها و کیفیت مطلوب را باید سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

سعیدی کیا در خصوص اهمیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیان داشت: شهرک‌های صنعتی می‌توانند نقش ممتاز و بارزی در راستای رشد و پیشرفت اقتصادی داشته باشند، باید با تلاش‌ها و پیگیری‌های ویژه سعی کنیم تا استان را به شأن و منزلت واقعی خود از لحاظ صنعتی‌سازی برسانیم.

وی در ادامه به بیان اهمیت پیگیری امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی پرداخت و گفت: شناسایی مشکلات و عارضه‌یابی در زمینه تامین زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی باید در اولویت قرار گیرد و مشکلات تامین زیرساخت‌های حیاتی واحدهای صنعتی همچون برق، آب، فاضلاب، معارضین و اسناد حل شود. باید فضای کسب و کار توسعه یابد و واحدهای صنعتی مورد نیاز راه‌اندازی شود و از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی حمایت‌های لازم توسط مسئولان صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان به برگزاری کارگروه‌های متعدد و اهمیت آن‌ها پرداخت و بیان داشت: برگزاری کارگروه رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط، کارگروه ویژه بررسی و پایش قراردادهای راکد، کارگروه رفع موانع تولید، تامین مالی صنایع کوچک از طریق فرا بورس از جمله اقداماتی می‌باشد که در جهت شناخت دغدغه‌ها و لایه‌های مختلف آن و کمک به صاحبان صنایع و بهبود وضعیت صنعت در استان میباشد و میبایست با جدیت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در خصوص پروژه‌های عمرانی شهرک صنعتی سفیدرود رشت گفت: این شهرک صنعتی از جمله شهرک‌های مهم و حائز اهمیت استان می‌باشد که خدمات مناسبی در آن انجام پذیرفته است و باید پروژه‌های آن به سرعت به اتمام رسیده و در بحث جذب سرمایه گذار فعالیت و دقت نظر بیشتری را صرف کنیم.

سعیدی کیا در پایان از کلیه معاونین و مدیران ستادی خواست تا دقت نظر بیشتری را در نظارت بر چگونگی عملکرد شهرک‌های صنعتی واگذار شده و برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و مباحث مالی شرکت‌های خدمات و عمران داشته باشند.