هفدهمین جلسه کمیسیون حمل ونقل وترافیک شهری شورای اسلامی شهر رشت بصورت مشترک با کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا برگزار گردید.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مسعود عباس نژاد درآغاز جلسه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت دوازدهم دیماه، روز رشت به رشتوندان با پرداختن به دستور جلسه و در خصوص بررسی لایحه شماره ش ر ف ۷۰۶۰-۱۴۰۰ مورخ ۲۸/۰۹/۱۴۰ نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی های درون شهری برای سال ۱۴۰۱ گفت: رانندگان تاکسی یکی از زحمتکش ترین اقشار شهروندان هستند که در حوزه حمل ونقل عمومی با وجود همه کاستی ها و نامهربانی ها بخش قابل توجهی از خدمات دهی به شهروندان را عده دار می باشند.

وی در ادامه افزود: در بخش حمل ونقل عمومی با دو موضوع روبرو هستیم یکی اتوبوس رانی و آن دیگری تاکسی رانی، در بخش اتوبوس ها تکلیف ما روشن است، چرا که صفر تا صد موضوع را شهرداری انجام می دهد، شهرداری اتوبوس ها را خریداری می کند و حقوق رانندگان را نیز پرداخت می کند، ولی در بخش تاکسیرانی هم تاکسی بصورت شخصی خریداری می شود هم راننگان ما هیچ گونه خدماتی اعم از بیمه و دیگر خدمات را از مدیریت شهری دریافت نمی کنند. حتی درجانمایی ایستگاههای تاکسی هم با مشکلات زیادی روبرو هستند.
رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک درادامه بیان داشت: با اینکه هزینه های رانندگان تاکسی ۲۰۰ الی۳۰۰ درصد یافته است ولی افزایش منطقی در نرخ کرایه تاکسی ها نداشته ایم و شرایط به گونه ای شده که تعداد قابل توجهی از رانندگان به دلیل به صرفه نبودن خدمات دهی و با توجه به عدم تناسب درآمد و هزینه به شغل روی آورده اند.
مسعود عباس نژاد در بخش پایانی صحبتهایش گفت: همانگونه که شهرداری در ردیفهای بودجه ای کمکهایی را به نهادهای مردم نهاد، باشگاههای ورزشی و هیاتهای مذهبی پیش بینی کرده است می باید در بودجه ۱۴۰۱ ردیف هایی را نیز برای حمایت از صنف تاکسیرانی تعیین کند. با توجه به اینکه تاکسی ها زیر نظر ما هستند می باید نگاهی حمایتی ویژه در جهت تامین بخشی از نیازهای مربوط به هزینه های این عزیزان داشته باشیم.