آیت‌الله مصباح یزدی گفت:اگر شبانه‌روز به خاطر شکر همین نعمت یعنی رهبری امام خامنه‌ای، سر به سجده بگذاریم، جا دارد؛ آن‌هم در زمانی که در پیشرفته‌ترین کشور دنیا از لحاظ علمی، نظامی و ثروت، نصف مردم دنبال محاکمه رهبرشان می‌باشند.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، افزود: اصول نظام اسلامی با نظام‌های دیگر که در جهان حکومت می‌کنند، تفاوت اساسی دارد و آن تفاوت در پذیرش مسئولیت به‌عنوان واجب شرعی است.

وی اضافه کرد: اگر انسان بصیرت سیاسی و اجتماعی لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند پذیرش مسئولیت کند، چراکه ممکن است برخلاف مصلحت نظر دهد.

وی گفت: شاید مصلحت اقتضا می‌کند، اگر کسی را اصلح یا مساوی می‌داند، برای پذیرش مسئولیت و مقام اقدام نکند؛ احتیاط این است بنده اقدام نکنم و اولی این است فلانی اقدام کند.

وی افزود: گاهی امر سخت‌تر و بین واجب و حرام دایر می‌شود؛ آیا واجب است این پست را احراز کنم یا ممکن است به دلیل صلاحیت نداشتن، حضور فرد موجب تضعیف آن جایگاه باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اگر کسی به دلایل مختلف از جمله بصیرت نداشتن توان پذیرش مسئولیت مانند خبرگان رهبری را ندارد و یا می‌داند اگر مطلبی را اشتباه بگوید به‌خصوص در جایگاه خبرگان رهبری، باعث وهن می‌شود، این‌چنین فردی نه‌تنها خدمتی به‌نظام و جامعه نکرده، بلکه باعث خیانت و آبروریزی آن مقام می‌شود.

وی بیان کرد: پذیرش مسئولیت خبرگان رهبری امانت سنگینی است و باید از خدای متعال خواست هرکسی این مسئولیت را قبول می‌کند، در این مسیر گرفتار خطا نشود تا آبروی این پست محفوظ بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عقیده بنده نسبت به رهبر انقلاب این است، اگر شبانه‌روز به خاطر شکر همین نعمت یعنی رهبری امام خامنه‌ای، سر به سجده بگذاریم، جا دارد؛ آن‌هم در زمانی که در پیشرفته‌ترین کشور دنیا از لحاظ علمی، نظامی و ثروت، نصف مردم دنبال محاکمه رهبرشان می‌باشند و به استیضاح او قانع نمی‌شوند و از حضرت مسیح(ع) نابودی او را می‌خواهند و مسخره‌اش می‌کنند.

وی افزود: اما در هم‌چین زمانی خدای متعال به کشور و مردم چنین رهبری عنایت می‌کند، که مردم حاضر هستند جانشان را سخاوتمندانه فدای ایشان کنند و ارزش دارد.