امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه من وابسته به هیچ‌گروه و سازمانی نیستم اظهار داشتم: این جمله به‌معنای خنثی بودن من نیست بلکه خط من خط رهبری است

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: انقلاب را مردم نگه‌ داشته و تمام سختی‌ها را برای حفظ انقلاب تحمل کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امام علی(ع) در نامه‌ای به مالک‌اشتر به او توصیه کرده بودند که مجاهدانه به مردم خدمت کند گفت: شاید نامه مقام معظم رهبری در ظاهر خطاب به من بود اما در واقع ستایشی از مردم گیلان بود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مردم گیلان را افرادی افتخار آفرین در طول تاریخ انقلاب دانسته‌اند عنوان کرد: ایشان خدمت به مردم استان گیلان را همانند خدمت به نظام و انقلاب می‌دانند.

فلاحتی با اشاره به تاریخ درخشان استان گیلان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زیباترین دوره تاریخ است که مردم گیلان به‌خوبی در آن ایفای نقش کرده و موثر واقع شدند.

وی خطاب به مردم و مسئولان استان گیلان خاطرنشان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی و مردم عزیز سراسر استان گیلان می‌خواهم هیچ بنر و پلاکاردی برای من نصب نکنند زیرا بیت‌المال است و من راضی نیستم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه من متعلق به تمام مردم گیلان از پیر، جوان، زن و مرد هستم تصریح کرد: من با وجود اینکه 40 سال در قم زندگی کردم اما از دردهای مردم گیلان بی‌اطلاع نیستم و همه را به‌خوبی می‌شناسم.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه من وابسته به هیچ‌گروه و سازمانی نیستم اظهار داشتم: این جمله به‌معنای خنثی بودن من نیست بلکه خط من خط رهبری است و تلاشم این است که همواره همگام با ایشان عمل کرده و در مسیر ایشان باشم.

فلاحتی تبعیت از مقام معظم رهبری را امری لازم و واجب دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که اگر ما همواره در خط رهبری باشیم سعادتمند و موفق می‌شویم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) ابراز داشت: زندگی این امام بزرگوار در تمامی عرصه‌های سیاسی و دینی برای مردم درس است زیرا ایشان در دوران هارون جامعه را از انحراف حفظ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به آلودگی موجود در دریا، سواحل و جنگل‌های استان گیلان تصریح کرد: از تمام مسئولان ذی‌ربط می‌خواهم تا در رساندن آب به کشاورزی تمام تلاش خود را انجام دهند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی صدر و خواهر او خاطرنشان کرد: بسیار از علما و مراجع به منزل او رفت و آمد داشتند زیرا وی از جایگاه علمی بالایی برخوردار بود.

فلاحتی ضمن تقدیر از دانشمندان هسته‌ای سراسر کشور تصریح کرد: امروز جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها برای انقلاب اسلامی افتخار آفریدند که حوزه دانش هسته‌ای یکی از این حوزه‌ها است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 97 به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی ابراز کرد: بسیاری از شرکت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی استان وضعیت مناسبی ندارند و مسئولان ذی‌ربط باید برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه فلسطین در سال‌های طولانی مشکلات زیادی را تحمل کرده‌اند گفت: امروز مردم فلسطین تنها امیدشان به جمهوری اسلامی ایران است و می‌دانند که سردمداران کشورهای عربی به آن‌ها کمکی نمی‌کنند.

امام جمعه رشت خطاب به جناح‌های سیاسی فعال در استان گیلان خاطرنشان کرد: خط قرمز ما انقلاب، ارزش‌های انقلاب و رهبری است و هر کسی این خطوط را رعایت نکند از ما نیست.

فلاحتی با بیان اینکه باید با چنگ و دندان از انقلاب اسلامی دفاع کرد اظهار داشت: امروز نظام‌‌های سلطه‌گر در تلاش هستند تا انقلاب، اسلام و تشیع را نابود کنند و برای تحقق اهدافشان بیش از هزار جلسه برگزار کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به مشکلات ایجاد شده در رابطه با مجتمع آدینه رشت خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط در تلاش هستند تا مشکل این ساختمان را برطرف کنند و من نیز در حد توانم به آن‌ها کمک می‌کنم.