نجفی با مهم خواندن استفاده از فضای پساتحریم گفت: باید از فضای ایجاد شده برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم

استاندارگیلان ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی گیلان با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: استفاده از فضای پساتحریم را امری مهم است و افزود: باید از فضای ایجاد شده برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی سهم کشور از میزان سرمایه‌گذاری در دنیا را اندک دانست و خاطرنشان کرد: برای افزایش این سهم باید از فضا و شرایط فعلی استفاده کنیم و بهره‌مند شویم.

نجفی با بیان اینکه دشمنان ایران هنوز نیز دست از دشمنی خود برنداشته‌اند، خاطرنشان کرد: آنها هرگز ما را به حال خود رها نمی‌کنند بنابراین باید در حوزه اقتصادی قوی‌تر از گذشته ورود کنیم.

وی گفت:از هفته دولت امسال تا دهه فجر جاری تعداد زیادی پروژه‌ در گیلان افتتاح شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان در هفته دولت در بحث افتتاح پروژه‌ها جزو استان‌های دوم و سوم بود، تصریح کرد: در دهه فجر جاری به‌زودی تعدادی پروژه به صورت همزمان در کشور از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که تعدادی نیز مربوط به گیلان است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های گیلان خواست تا به فضای پساتحریم توجه کرده و تشکیل ستاد اقتصادی مقاومتی را در برنامه خود لحاظ کنند.

استاندار گیلان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی را فرصت خوبی برای پرداختن به مباحث اقتصادی دانست و یادآور شد: نباید فرصت از دست برود و باید شرایط برای توسعه اقتصادی فراهم و استفاده شود.