نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت:بانوان گیلانی برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل پدیده‌ افسارگسیخته بدحجابی و بی‌حجابی جسارت لازم را ندارند و باید این امر در آن‌ها تقویت شود.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم افتتاحیه استانی طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت اظهار داشت: بانوان گیلانی برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل پدیده‌ افسارگسیخته بدحجابی و بی‌حجابی جسارت لازم را ندارند و باید این امر در آن‌ها تقویت شود.

وی خطاب به اعضای دختر کانون و مادران آنان گفت: تمرین، نخستین گام برای ارتقای توان‌مندی‌، نورانی شدن قلب‌ها و بستری مناسب برای جلب نظر پروردگار و معصومین(ع) است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت، دختران ایران اسلامی را فرزندان انقلاب خواند و         ضمن شفابخش توصیف‌کردن قرآن کریم، اُنس با این کتاب آسمانی را وسیله‌ای برای رشد و هدایت آنان برشمرد.
وی در ادامه به اهمیت مطالعه کتاب برای این نسل پرداخت و مطالعه کتاب‌های دینی، به ویژه منابع مرتبط با زندگی معصومین(ع) را فرصتی برای آشنایی افزون‌تر با شخصیت بزرگان دین و امکانی مناسب برای زندگی بهتر عنوان‌کرد.
بخش دیگری از سخنان این شخصیت دینی، به ضرورت‌ ارتباط با دوستان خوب، خانواده‌های مذهبی و دارای پیشینه‌ی روشن اختصاص داشت و وی با تاکید بر این موضوع که روابط اجتماعی درست می تواند زمینه‌ی حرکت انسان در مسیر سالم را فراهم‌کند، توجه به این مهم را لازم و ضروی دانست.
او هم‌چنین زن را گوهری در صدف توصیف‌کرد و گفت: «حجاب نشان ملی و چادر حجاب برتر محسوب‌می‌شود» و لازم است، امر به معروف و نهی ازمنکر به شیوه‌های شیرین و دلنشین، از اولویت‌های همگان، به ویژه دختران ایران اسلامی باشد.
آیت الله فلاحتی، در سخنان خود نگاهی ویژه نیز به دهه کرامت داشت و با بیان این‌که واقع شدن حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت زینب (س) در کشورمان، برکت و سرمایه معنوی ارزش‌مندی برای ایران اسلامی است، افزود: زیارت حرم این بزرگواران و انتخاب آنان به عنوان الگویی مناسب، بایستی مورد توجه ویژه قرارگیرد.